Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ingen vet, men tittar man på Prisjakt så har inga stora butiker kvar skärmarna så det verkar tyvärr som så.

Den som lever får se

Nu verkar det som om MediaMarkt fått in i alla fall, finns listat på Prisjakt för 2290:-.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Nu verkar det som om MediaMarkt fått in i alla fall, finns listat på Prisjakt för 2290:-.

Det så lignende ut for bare en uke eller to akkurat på fredag og innen søndagen vart over kunne en ikke bestille fra Mediamarkt og fra Webhalleb fikk en beskjed om minst 3 ukers ventetid, dersom en ville gjøre en bestilling fra dem. Begge havner høyt på prisjakt.nu uten å kunne levere varen, så å si! 😠

Permalänk
Avstängd

Jag beställde en skärm på Media Markt. Valde pick-up på lokala Media Markt.
Idag ringer de och säger att det är en gammal skärm och att den har utgått. Hemsidan visar fortfarande att den är i lager.

Media Markt = Ett skämt!

Permalänk
Medlem

Är nära på att beställa: http://www.inet.se/produkt/2204983/asus-29-mx299q-ips-2560x10... (ASUS 29" MX299Q )

Dealbreakern för mig var responstid samt design, efter att ha bläddrat igenom alla sidor här verkar majoriteten vara nöjda med 21:9. Ska bli spännande att se hur det är att spela i det formatet!

Går ifrån min Samsung SyncMaster 27" 3D Datorskärm S27A950D, förväntningarna är höga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Är nära på att beställa: http://www.inet.se/produkt/2204983/asus-29-mx299q-ips-2560x10... (ASUS 29" MX299Q )

Dealbreakern för mig var responstid samt design, efter att ha bläddrat igenom alla sidor här verkar majoriteten vara nöjda med 21:9. Ska bli spännande att se hur det är att spela i det formatet!

Går ifrån min Samsung SyncMaster 27" 3D Datorskärm S27A950D, förväntningarna är höga!

Du vil bokstavelig talt få et annet perspektiv med 21:9, men så avhenger det også på hva for slags spill du vil spille på den her skjermen med det her formatet. Din Samsung er en TN panel fra det jeg kunne google meg frem med 120 Hz, så du vil kanskje oppleve litt treghet i selve skjermen når du spiller hurtige spill. For spill der en trenger litt mer oversikt i et landskap eller lignende, så vil bredden gi en fordel og en annen opplevelse enn 16:9 formatet. Filmer vil også passe inn i det formatet uansett om de er 16:9, 4:3 eller 21:9 ettersom en slipper sorgkanter oppe og nede. (Dette gjelder også spill der ikke vil funke å få i 21:9.)

Permalänk
Medlem

Tjena! Rätt sugen på en 21:9 nu när jag ska köpa ny skärm. Går från en 27" ips som jag gett till brorsan. Såg att media markt i jönköping hade en 21:9 skärm av märket aoc och jag antar att det är just den modellen ni snackar om här i tråden, priset är dock satt på 3700kr och jag undrar om det är rätt pris för skärmen?

Permalänk
Skrivet av m1k:

Tjena! Rätt sugen på en 21:9 nu när jag ska köpa ny skärm. Går från en 27" ips som jag gett till brorsan. Såg att media markt i jönköping hade en 21:9 skärm av märket aoc och jag antar att det är just den modellen ni snackar om här i tråden, priset är dock satt på 3700kr och jag undrar om det är rätt pris för skärmen?

Tjena! Har själv aoc 29" o det är underbart att spela i 21:9, men tycker att 3700 är för mycket för denna skärm, jag köpte min för 2700kr , aoc skärmen är lite plastigare o känns billigare än de andra fast bilden är mycket bra. Satsa hellre på dell, nec eller asus. Komplett har en dell för bättre pris. Har inte letat så mycket så de kanske finns bättre priser.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Tjena! Har själv aoc 29" o det är underbart att spela i 21:9, men tycker att 3700 är för mycket för denna skärm, jag köpte min för 2700kr , aoc skärmen är lite plastigare o känns billigare än de andra fast bilden är mycket bra. Satsa hellre på dell, nec eller asus. Komplett har en dell för bättre pris. Har inte letat så mycket så de kanske finns bättre priser.

Ja, tyckte det lät lite mycket också. Får klicka hem en dell från komplett istället! Tack för svar.

Permalänk
Medlem

Ingen som ledsnat på sin AOC och vill sälja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

Ingen som ledsnat på sin AOC och vill sälja?

Sugen på att köpa? 😄

Permalänk
Medlem

Well under året som gått med min Aoc q2963pm. så måste jag nog säga att jag är otroligt nöjd. Då jag inte spelar utan har den i jobb sammanhang så kan jag tycka att den är toppen över I:et då jag inte ville ha två skärmar stående jämte varandra.

Dock så kommer den få sig en till då skärm ytan verkar tryta någon som har något förslag på en till bra ultra wide skärm utöver Aoc´n?

Permalänk

Hej, har du märkt av nån form av input lag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ackemclovin:
Hej, sorry att jag inte såg att någon skrivit och svarar så sent men input laget upplevs som minimalt iaf men har ingen crt eller så att jämföra med tyvärr

EDIT:
För övrigt, skärmen "still going strong" efter 3 år utan några problem

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

@Ackemclovin:
Hej, sorry att jag inte såg att någon skrivit och svarar så sent men input laget upplevs som minimalt iaf men har ingen crt eller så att jämföra med tyvärr

EDIT:
För övrigt, skärmen "still going strong" efter 3 år utan några problem

Gillade starkt den skärmen(sålde min aoc 29 för 1 år sedan), har idag en Dell UltraSharp U2515H men märker inte stor skillnad i bild kvalitet och då har jag ändå mer yta med 29 tummaren. Hade gärna bytt tillbaka om jag fått chansen.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Köpte en av dessa skärmar för nåt år sedan eller så av en annan här på SweC och jag är sjukt nöjd.
Så otroligt skönt att ha en ultrabred skärm när man jobbar med flera program samtidigt eller bara vill ha bättre översikt av ett par internetflikar.
Jag ifrån en TN panel på min förra skärm till IPS på denna och det är en riktigt nice skillnad när man lirar fantasy eller sci-fi spel och dylikt. The Witcher och Mass Effect spelen bland annat tycker jag är mer beroende av färgdjup och sånt för att se riktigt bra ut vilket dom verkligen gör på denna skärm

Skulle vilja ha en till dock, lite jobbiga att få tag i numera och jag tror att jag skulle störa mig för mycket för att ha 2 olika modeller av skärmar