Codegen MX31-A11 och grafikkort?

Permalänk
Medlem

Codegen MX31-A11 och grafikkort?

Nu har jag sneglat på prylar till ny allt-i-allo-dator (HTPC med mest surf och lite film i VLC) och försökt få ner priset så gott det går utan att få för dåliga komponenter, jag tror jag lyckats rätt bra bortsett från att jag har svårt att finna ett billigt och okej chassi. http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2312283&view=m

Jag har tittat många gånger på ett Codegen MX31-A11 dels för det trevliga priset, dels för att det verkar som man kan klämma in allt rätt så smidigt. Men mest för att det har öppning för grafikkort, som jag med stor sannolikhet vill klämma in i framtiden för att spela spel ifall något spelvärt dyker upp. Nu till frågan. Kommer man få in några grafikkort med okej tryck i för att spela? Det ser trångt ut och jag kan inte hitta uppgifter för hur långa grafikkort man kan få plats med. Jag förstår att man aldrig kommer komma kräma till med något värstingkort men det finns väl korta kort som inte är av sämsta modell?

Ska jag snegla på annat chassi kanske? Jag gillar ju utseendet, stilrent och ändå ser det ut att vara robust och kompakt. Gillar att jag får med psu, det där är en djungel för mig och då jag vill ha ett litet chassi ser jag helst att psu följer med så man slipper tänka på att leta en psu som passar i valt chassi.

Det är kanske någon på forumet som har ett likadant chassi som klämt in ett grafikkort.
MVH Christian