Grönt flimrande vid boot up

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Grönt flimrande vid boot up

Hej

En dag dog datorn (signal lost på skärmen). När jag sedan bootade upp flimrade allt grönt (även i bios). Inget beep-felmeddelande hörs. windows startas, men ibland (sällan dock) får jag signal lost när det laddas.

Vad jag har testat:

2 olika PSU:s (100% säker på att det inte är detta)
1 gammalt grafikkort (detta har dock haft lite problem av och till, men funkade senast jag använde det)
Testat olika kombinationer av RAM (varje stick för sig i olika slots). Körde även default memtest som följer med win7 installation
HDMI kabeln fungerar med xboxen (använder samma monitor för xboxen btw).
Ögnat igenom kapacitorerna och de ser ok ut vad jag förstår

Jag köpte ett nytt moderkort. Och samma problem. Grafikkortet är mindre än ett år gammalt, så jag kan förstås skicka tillbaka detta (men känns märkligt att båda grafikkorten uppvisar samma problem). CPU:n och ramen är gammalt som gatan dock. Har inte möjliget att testa med andra komponentet :/

Vilken komponent tror ni det är mest sannolikt är trasig?

CPU: Athlon X2 260
New mobo: Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+
GFX: XFX Radeon HD 7850 2GB GDDR5
PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W
RAM: 4 gig namnöst ram (value )

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Bump. Gott nytt år

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

LÖST

Bytte hdmi-kabel. Funkar nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Varvarg:

Bump. Gott nytt år

Det där strider mot reglerna att göra så där....

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Varvarg:

Bump. Gott nytt år

*Tråd låst*

Citat:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Skrivet av HardstyleLover12:

Det där strider mot reglerna att göra så där....

Kasta sten i glashus?

Citat:

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.