Permalänk
Medlem

hjälp med crossfire

tja
fick nyligen ett till grafik kort (xfx radeon hd 7850) och kör nu crossfire med 2 såna,
jag värkar ha problem med prestandan med det, känns som jag skulle kunna få ut mer av det, får ca +10 fps.
finns det något program som skulle kunna fixa så att grafik korten "funkar" bättre tillsammans?

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutinerna?
Har båda lika mycket minne?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Senaste drivrutinerna?
Har båda lika mycket minne?

har senaste drivrutinerna
den ena ha 1gb denna andra 2gb tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Senaste drivrutinerna?
Har båda lika mycket minne?

hittade några senare uppdateringar till drivrutinerna men när jag installerade dem slutade min andra skärm att funka och jag kan inte hitta den.
tänkte kolla i catalyst control center efter något men det kommer bara upp att det inte går att starta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmsen:

har senaste drivrutinerna
den ena ha 1gb denna andra 2gb tror jag

Ta och kolla det med gpu-z, det spelar ingen roll hur många grafikkort man har om minnet tar slut.
Tanka också senaste whql från amds hemsida, 13.12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Ta och kolla det med gpu-z, det spelar ingen roll hur många grafikkort man har om minnet tar slut.
Tanka också senaste whql från amds hemsida, 13.12.

hade ett kort med 1gb och ett med 2gb.
hämtade också whql från amds sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmsen:

hittade några senare uppdateringar till drivrutinerna men när jag installerade dem slutade min andra skärm att funka och jag kan inte hitta den.
tänkte kolla i catalyst control center efter något men det kommer bara upp att det inte går att starta

Tror det är drivisarna som buggar för dig, mitt hd7990 har haft ganska snarlika problem med nyaste drivarna.. När jag slog av/på crossfire så buggade det ur och bluescreena.

Tillslut fick jag in en clean install av 13.12 och då fungerar allt utmärkt. +60 average fps på hitman absolution t.ex.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Tror det är drivisarna som buggar för dig, mitt hd7990 har haft ganska snarlika problem med nyaste drivarna.. När jag slog av/på crossfire så buggade det ur och bluescreena.

Tillslut fick jag in en clean install av 13.12 och då fungerar allt utmärkt. +60 average fps på hitman absolution t.ex.

hämtade de nya drivrutinerna, men nu när jag kollar i msi afterbuner står det att "usage" för mitt andra grafik kort ligger på 0? :S

Permalänk
Inaktiv

Prova slå av ULPS, antingen hjälpte det mig eller så inbillade jag mig.
Googla efter: ULPS_control.exe
Kör den som Administratör

Permalänk
Medlem

Kör driver sweeper i felsäkert läge, koppla ur internet (för att inte windows update ska tanka om något av sig självt) och pröva ominstallera senaste drivrutiner.

Har inte tid att hjälpa något mera nu :/ Men det fungerade för mig iallafall

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W