Permalänk

nätagg luktar bränt!!!

Hej.
Min bror har märkt att det luktar om hans dator.
jag öppnade den och märkte att det kom från nätagget.
Jag undrar vad som har hänt?

Tack på förhand!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotland14:

Hej.
Min bror har märkt att det luktar om hans dator.
jag öppnade den och märkte att det kom från nätagget.
Jag undrar vad som har hänt?

Tack på förhand!!!

är den helt ny så kan den lukta bränt i cirka 1-2 veckor beroende på hur mycket man använder den , är den gammel så antar jag att det är lite damm som kanske luktar bränt så blåsa rent den , annars har jag ingen anning tyvärr

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonte94:

är den helt ny så kan den lukta bränt i cirka 1-2 veckor beroende på hur mycket man använder den , är den gammel så antar jag att det är lite damm som kanske luktar bränt så blåsa rent den , annars har jag ingen anning tyvärr

att ett nätdel luktar bränt = onormalt. Bör bytas direkt om det inte är redan försent eller kan bli värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

att ett nätdel luktar bränt = onormalt. Bör bytas direkt om det inte är redan försent eller kan bli värre.

varje gång jag köpt nytt nättagg så har det alltid lucktat bränt då all plast och annat värms samt , har haft cirka 12 nättagg i mitt liv och då har alla luktat , alla fungerar än idag av dom som används , och som jag sa innan så är det om den är helt ny då , eller väldigt full av damm

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

Dags och byta nätagg (ha absolut inte datorn igång något mer)

vad är det för nätagg och hur gammalt är det ?
och datorns delar har i värsta fall fått sig en smäll utav nätagget ifall datorn inte längre startar.
(om ni redan försökt att starta datorn innan denna tråd lades upp.)

Ni kan montera ur nätagget på en gång och ha den datorn avstängd tills ni får tag på nytt nätagg.

(är det ett nätagg som ni har kvitto på och fortfarande har garanti på så hör ni med butiken hur ni ska göra.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

varje gång jag köpt nytt nättagg så har det alltid lucktat bränt då all plast och annat värms samt , har haft cirka 12 nättagg i mitt liv och då har alla luktat , alla fungerar än idag av dom som används , och som jag sa innan så är det om den är helt ny då , eller väldigt full av damm

udda...
själv så har mina nätagg luktat lite varm elektronik (typ flamskyddsmedel) men det har varit borta inom några timmar oavsett om datorn varit igång eller inte...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Luktar det varmt eller bränt? Mitt agg kan lukta lite varmt efter intensiva belastningar, sådär, gott

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonte94:

varje gång jag köpt nytt nättagg så har det alltid lucktat bränt då all plast och annat värms samt , har haft cirka 12 nättagg i mitt liv och då har alla luktat , alla fungerar än idag av dom som används , och som jag sa innan så är det om den är helt ny då , eller väldigt full av damm

alla minsa dator byggen samt vad jag har sett andra datorbyggen som körs på nytt så har det aldrig luktat bränt. Har däremot råkat ut för ett gammalt nätdel där jag körde på 110v ist 230 som man ska ha och då började det lukta.

Permalänk

Är det ett Ace of Sweden?

Visa signatur

Blegh <3 ^^