Permalänk

Förslag på mekaniskt tangentbord?

Hej

Hade tänkt mig att skaffa ett nytt tangentbord Med mekaniska tangenter. Jag spelar nästan bara League Of Legends eller MW2. Men jag surfar ganska mycket också Jag har tittat på olika switchar och det känns som bruna värkar vara rätt goa till det mesta? Blåa är lite väl klickiga

Men problemet är att jag inte vet vilket tangentbord jag borde köpa? Eller till dom spelen jag spelar är de kanske bättre att köpa sig typ en orbweaver?

Super tacksam för svar!

Permalänk

corsair k70 med blå alternativt Ducky

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...
Sedan går du och känner på de olika brytarna och köper ett ducky med brytarna du tyckte bäst om.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis ett CM storm Quickfire TK med röda brytare. Jag hoppas det blir bra till mej dock är det slut i nästan alla butiker i landet så det är svårt att hitta om man vill köpa från större butiker :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

SteelSeries 6Gv2

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

Om ni har pengarna, köp ducky med dyesub c; Tangenter som färgen inte försvinner från

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Steelseries avskalat och fint. Har har varirten nöjd användare i 3 år nu. http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord... Endast 399kr, skjukt prisvärt

Permalänk

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

De e la ganska bra pris på de? Jag skulle ju vilja ha handleds stöd då jag sitter vid datorn ganska mycket? Men man kanske inte behöver de, inte vet jag De hade ju dock varit ganska nice med bakgrundsbelysning! Sen är det verkligen värt så mycket pengar för ett t-bord? Jag vill helst inte köpa tangentbord varje år Har hört att ducky och även filco ska vara väldigt hållbara tangentbord

Förlåt för en rörigt tex:/

Permalänk

Funderar på ett ducky shine 3 med mx brown! Vad tror ni till League of legends?

Permalänk
Medlem

Ett tips är att gå till någon butik för att känna på brytarna först, det kan stå hur mycket "fakta" som helst på internet men egentligen så är det viktigaste hur du själv tycker att tangentborder känns. Olika personer har olika smak, och det tangentbord som din kompis tycker är grymt för fps-spel kanske inte alls passar dig och din smak.

Och om du tycker att det är viktigt med bakgrundsbelysningen så kommer cherrys nya brytare snart lanseras (på CES2014 tror jag?). Så det kan eventuellt kanske vara interessant att i alla fall se vad det har för nytt att erbjuda innan man bestämmer sig för vad man ska köpa.

Permalänk
Skrivet av DR33M:

Ett tips är att gå till någon butik för att känna på brytarna först, det kan stå hur mycket "fakta" som helst på internet men egentligen så är det viktigaste hur du själv tycker att tangentborder känns. Olika personer har olika smak, och det tangentbord som din kompis tycker är grymt för fps-spel kanske inte alls passar dig och din smak.

Och om du tycker att det är viktigt med bakgrundsbelysningen så kommer cherrys nya brytare snart lanseras (på CES2014 tror jag?). Så det kan eventuellt kanske vara interessant att i alla fall se vad det har för nytt att erbjuda innan man bestämmer sig för vad man ska köpa.

Aa de e sant men jag har känt på all switchar och jag tycker om blåa bara att dom låter för mycket, så att dom bruna passar ganska bra Men jag har hört att filco använder Costar och ducky cherry? Vilka håller bäst? Vilka är att rekommendera till en som ska köpa sitt första mekaniska tangentbord :D?

Jag har även tittat lite på Corsair Vengeance K70?

Skriv gärna om ni har några åsikter om åvanstående tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag lirar med ett Logitech G710+ vilket är ett grymt tangentbord för alla situationer Lirar även LoL ibland och det är skönt att kombinera smartcast med detta tangentbord ^^
Ifall du har chansen kan du gå till butik och testa det för o se vad du tycker, jag rekommenderar det starkt

Permalänk
Skrivet av Imbhaa:

Jag lirar med ett Logitech G710+ vilket är ett grymt tangentbord för alla situationer Lirar även LoL ibland och det är skönt att kombinera smartcast med detta tangentbord ^^
Ifall du har chansen kan du gå till butik och testa det för o se vad du tycker, jag rekommenderar det starkt

Jag har känt lite på de! De verkar riktigt nice

Permalänk
Medlem

Kolla in CM Storm QuickFire Rapid, finns med bruna, röda och svarta brytare här i norden. I princip ett Filcotangentbord med CM Storm-logga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Om ni har pengarna, köp ducky med dyesub c; Tangenter som färgen inte försvinner från

Nja tyckte ärligt talat att alla Ducky-tangentborden såg ganska dåliga ut till utseende. Jag vill har något som är svart och lyser rött

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Nja tyckte ärligt talat att alla Ducky-tangentborden såg ganska dåliga ut till utseende. Jag vill har något som är svart och lyser rött

Ducky shine 2/3?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Ducky shine 2/3?

oj missade dem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

oj missade dem.

De har nnte dyesub men de är av hög kvalitet c:

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Köp ett ducky eller filco med den typen av brytare som du föredrar.

Precis som alla har sagt i dina fyra tidigare trådar, som dessutom blivit sammanfogade några gånger, om mekaniska tangentbord.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Aa de e sant men jag har känt på all switchar och jag tycker om blåa bara att dom låter för mycket, så att dom bruna passar ganska bra Men jag har hört att filco använder Costar och ducky cherry? Vilka håller bäst? Vilka är att rekommendera till en som ska köpa sitt första mekaniska tangentbord :D?

Jag har även tittat lite på Corsair Vengeance K70?

Skriv gärna om ni har några åsikter om åvanstående tangentbord

Jag sitter med ett corsair K70 med röda brytare vilket jag köpte nu i höstas i vad som kanske kan liknas vid ett impulsköp. Hade visserligen känt på brytarna någon gång innan men eftersom det är mitt första mekaniska så gick jag mest på vad jag läst på internet och körde på röda brytare då de skulle vara bra för spel och svarta brytare skulle vara för tunga.

Ångrar lite att jag inte kände på tangentbordet först eftersom jag nu konstant har problem med att jag råkar trycka ner tangenter utav misstag då de röda fjädrarna är så svaga, dessutom så tycker jag att tangenterna blir lite "klistriga" då de inte fjädern tycker upp dem igen tillräckligt hårt. Jag har testat tangentbord med svarta brytare nu i efterhand och tycker inte alls att de är sådär tunga som vissa på internet klagar på, önskar att jag hade tänkt på att testa detta tidigare istället för att bara gå på vad andra tycker.

Dessutom så är tangentarna på mitt K70 aningen höga enligt min smak och jag stör mig fortfarande på att alt-knappen är kantig och inte rundad. I övrigt är det dock ett mycket trevligt tangentbord som verkligen känns kvalitativt till 100% (i jämförelse med t.ex. qpads tangentbord som enligt mig känns plastiga och billiga). Dessutom är det extremt stilrent (har den svarta modellen med röda brytare, aluminium-versionen ser ju dock ut som skit, enligt mig). Tycker att det är ett väldigt bra tangentbord och det är allt vad jag förväntade mig från en Corsair produkt (är fanboy, vet) men det passar tyvärr inte perfekt för mig.

Funderar istället på att byta ut det mot något med de nya MX RGB switcharna och kanske köra på lite tyngre brytare istället och gärna något med lite friktion. (Tittar på Panda Clears eller ev Korean Clears)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Jag har känt lite på de! De verkar riktigt nice

sitter åxå med G710+ det är jävligt skönt å känns jävligt premium, kommer nog hålla resten av mitt liv iaf

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Vilken switch?

Jag har nu kommit fram till att det nog får bli ett corsiar vengeance k70 då jag tycker att de ser riktigt bra ut, och har inte hört nåt riktigt dåligt om det

Innan så var jag ganska säker på att jag ville ha bruna switchar men jag har hört att det är lite svårare att snabbt trycka flera gånger på en knapp (doubletap)?
Har då hört att röda ska vara bättre till de? Nu är jag lite osäker på vilka switchar jag ska ha. Som sagt spelar mest league of legends! Vilka switchar skulle ni där ute välja till ett spel som league of legends?

Super tack för alla svaren!

Permalänk
Medlem

Brytare är lika subjektivt som pålägg på smörgåsen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Jag har nu kommit fram till att det nog får bli ett corsiar vengeance k70 då jag tycker att de ser riktigt bra ut, och har inte hört nåt riktigt dåligt om det

Innan så var jag ganska säker på att jag ville ha bruna switchar men jag har hört att det är lite svårare att snabbt trycka flera gånger på en knapp (doubletap)?
Har då hört att röda ska vara bättre till de? Nu är jag lite osäker på vilka switchar jag ska ha. Som sagt spelar mest league of legends! Vilka switchar skulle ni där ute välja till ett spel som league of legends?

Super tack för alla svaren!

Åk till någon affär som har många tangentbord och "dubbeltappa" runt lite? Rent objektivt så är ju röda och svarta (som är trögare) bäst för att trycka snabbt många gånger. Men blåa/bruna kan ju funka för dig, det vet ju inte vi.

Permalänk

Okej men problemet är att jag inte kan känna på dom olika switcharna. Ända affären som jag kan ta mig till är siba o där har man inte möjlighet att känna på switcharna, förrutom blackwidow för de e en öppning i förpackningen

Har känt på röda också men de var så länge sedan att jag inte kom ihåg xD :D. Dock så känns det som bruna skulle passa mig bäst men corsair k70 med bruna switchar är Silver med blå belysning. Tycker mer om Svart med röd belysning och det finns bara med röda, men man får väl bortse från färg och sånt

Permalänk

Besluts ångest

Har kommit fram till att filco och ducky är de bästa!

Men frågan är vilket som e bäst? Vill ha bruna switchar och dom kostar ungefär lika mycket. Vilket är håller längst, vilket e lättast att underhålla osv?

Vill ju gärna ha bakgrunds belysning men om filcot är bättre så spelar de ingen roll!

Tacksam för svar!

Permalänk

Hej,

Sitter också och kikar på Ducky, men undrar lite kring handlovsstöd. Man kan väl inte snäppa fast stödet i tangentbordet va?
Är lite rädd att tangentbord och stöd ska glida isär när man framförallt spelar. Någon reflektion kring detta?

/S

Permalänk
Skrivet av splitfile:

Hej,

Sitter också och kikar på Ducky, men undrar lite kring handlovsstöd. Man kan väl inte snäppa fast stödet i tangentbordet va?
Är lite rädd att tangentbord och stöd ska glida isär när man framförallt spelar. Någon reflektion kring detta?

/S

Finns väl gummi under båda antar jag (inte säker)

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av splitfile:

Hej,

Sitter också och kikar på Ducky, men undrar lite kring handlovsstöd. Man kan väl inte snäppa fast stödet i tangentbordet va?
Är lite rädd att tangentbord och stöd ska glida isär när man framförallt spelar. Någon reflektion kring detta?

/S

Ducky eller filco alla dagar i veckan
Köpte mig ett Ducky shine 3 mx red i veckan, galet skönt och top notch kvalité.
Köp inte Ducky wrist, för det är bara dynga, glider runt och är inte skönt, en träbit som dom har satt lite fake skinn på med en Duckylogga, thats it.
Satsa istället på ett skönt handledsstöd

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Skrivet av eXistenZ.se:

Ducky eller filco alla dagar i veckan
Köpte mig ett Ducky shine 3 mx red i veckan, galet skönt och top notch kvalité.
Köp inte Ducky wrist, för det är bara dynga, glider runt och är inte skönt, en träbit som dom har satt lite fake skinn på med en Duckylogga, thats it.
Satsa istället på ett skönt handledsstöd

Ok, så "glida isär" är inget problem med det du länkade till?

EDIT: Och du använder det i spel?

/S