Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås (Skogen)
Registrerad
Jan 2005

Ingen bild via HDMI

Hej, Köpte mig nyligen ett MSI R9 280X Gaming, dock får jag inte någon bild via HDMI uttaget på det?
Kör nämligen med 2 st skärmar varav ena med DVI och den andra på HDMI. i cata så hittar den båda skärmarna samt så blir skrivbordet utökat men kommer fortfarande ingen bild på skärmen med HDMI. Fungerar inte heller att köra bara med skärmen med HDMI, dock fungerar den felfritt om man kör med DVI kontakten ur skärmen (Skärmen är bara 3 månader gammal).
Någon som har koll på vad detta kan bero på.? HDmi kabeln fungerar felfritt att köra mellan min laptop/tv så borde inte vara fel på den heller.

Tack i förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Dimmx:

Hej, Köpte mig nyligen ett MSI R9 280X Gaming, dock får jag inte någon bild via HDMI uttaget på det?
Kör nämligen med 2 st skärmar varav ena med DVI och den andra på HDMI. i cata så hittar den båda skärmarna samt så blir skrivbordet utökat men kommer fortfarande ingen bild på skärmen med HDMI. Fungerar inte heller att köra bara med skärmen med HDMI, dock fungerar den felfritt om man kör med DVI kontakten ur skärmen (Skärmen är bara 3 månader gammal).
Någon som har koll på vad detta kan bero på.? HDmi kabeln fungerar felfritt att köra mellan min laptop/tv så borde inte vara fel på den heller.

Tack i förhand

Det är inte så att du måste manuellt byta kanal på skärmen till HDMI om du kör DVI till DVI för att få det att fungera?

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås (Skogen)
Registrerad
Jan 2005

tack för det snabba svaret, glömt att gå in här sedan det fixade sig. Visades att det var något fel på det nya grfikkortets HDMI utgång, men löstes snabbt å smidigt och jag fick ett nytt hemskickat som fungerade perfekt. Men tack för hjälpen!