Angående sleeving på EVGA SuperNOVA NEX750G

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Angående sleeving på EVGA SuperNOVA NEX750G

Hej!

Har ett pågående projekt som går ut på att sleeva mitt nätaggregat, EVGA SuperNOVA NEX 750G, då jag är relativt oerfaren vad gäller sleeving så vänder jag mig till er med följande fundering.

Jag har sett att kablarna inte sitter i en rak linje, dvs, en kabel som sitter längst ned, längst ut till vänster på ena sidan är inte inkopplad på samma ställe på den motsatta sidan, kan man ändra orienteringen av kablarna utan att det medför problem med strömförsörjning? det är alltså en EPS 12v 8 pin jag talar om.

Det ska även noteras att kontakterna ser lika ut i båda ändarna.

Ni får ursäkta om informationen är bristfällig, fråga gärna om det förekommer oklarheter, tack på förhand!

Mvh, Niklas.

AMD Ryzen 7 1700 3,9GHz@1.3v | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | 2xRadeon RX 480 8GB | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006

Du bör nog inte blanda kablarna hur som helst. Rita upp ett schema för var alla sitter innan du börjar. Kan även vara bra att kolla pinout för EPS 8-pin kontakten för att få förståelse för vilka olika sladdar som finns.

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850