Permalänk

Acer Aspire E1-572 problem.

Hallå du.

Ber om ursäkt om jag lagt tråden fel, men tyckte det passade här, och inte i Windows 8 tråden, risk att den faller bort som att jag missar era svar helt!

Köpte denna dator 13.08.25 och den fungerade helt perfekt till mina ändamål!

Men sen en kväll kom det upp att den ville installera Windows 8.1, visst tänkte jag, kan väl inte bli sämre?
Fick fylla i lite saker (Tydligen något lösenord också)

Men sen nästa dag när jag kom hem från jobb och skulle sätta mig vid den, så krävde den ett lösenord? Crap tänkte jag, försökte med alla vanliga lösenord jag har använt i livet, inga fungerar.. Testar att återställa till mailen, fungerar inte.. Nehe, för kontakta Supporten, grym kö (Många som hade problem med detta?)

Så jag beslöt mig för att sätta i min SSD disk som jag tänkt göra länge och köra Windows 7 igen.. Fungerade ju inte sådär bra, gick inte att koppla upp mot internet överhuvudtaget :/

Så länge i orginaldisken igen, och nu går det verkligen inte alls bra.. Nu står det bara att jag INTE kan logga in, för att den inte går att koppla upp!

Så nu ber jag er om hjälp.. VAD SKA JAG GÖRA?

(Exakt model http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2307778 )

Visa signatur

Chassi: NZXT Source 210 Vit
Modekort: MSI Z87-G45 GAMING ATX
Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Grafik: MSI GeForce GTX770 2GB TF
Minne: A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Röda

Permalänk

Vet inte om det är till nån hjälp, men jag har en V5-572 som jag installerade Win 7 på. Hade inte heller någon uppkoppling, men i mitt fall var det bara att tanka ner drivrutiner från Acers hemsida och lägga på USB. http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av bitchybrat:

Vet inte om det är till nån hjälp, men jag har en V5-572 som jag installerade Win 7 på. Hade inte heller någon uppkoppling, men i mitt fall var det bara att tanka ner drivrutiner från Acers hemsida och lägga på USB. http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Hej!

Givetvis testade jag det, glömde skriva.. Men gick inte att installera drivisarna till win 7..

Visa signatur

Chassi: NZXT Source 210 Vit
Modekort: MSI Z87-G45 GAMING ATX
Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Grafik: MSI GeForce GTX770 2GB TF
Minne: A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Röda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skruvdragare:

Hallå du.

Ber om ursäkt om jag lagt tråden fel, men tyckte det passade här, och inte i Windows 8 tråden, risk att den faller bort som att jag missar era svar helt!

Köpte denna dator 13.08.25 och den fungerade helt perfekt till mina ändamål!

Men sen en kväll kom det upp att den ville installera Windows 8.1, visst tänkte jag, kan väl inte bli sämre?
Fick fylla i lite saker (Tydligen något lösenord också)

Men sen nästa dag när jag kom hem från jobb och skulle sätta mig vid den, så krävde den ett lösenord? Crap tänkte jag, försökte med alla vanliga lösenord jag har använt i livet, inga fungerar.. Testar att återställa till mailen, fungerar inte.. Nehe, för kontakta Supporten, grym kö (Många som hade problem med detta?)

Så jag beslöt mig för att sätta i min SSD disk som jag tänkt göra länge och köra Windows 7 igen.. Fungerade ju inte sådär bra, gick inte att koppla upp mot internet överhuvudtaget :/

Så länge i orginaldisken igen, och nu går det verkligen inte alls bra.. Nu står det bara att jag INTE kan logga in, för att den inte går att koppla upp!

Så nu ber jag er om hjälp.. VAD SKA JAG GÖRA?

(Exakt model http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2307778 )

Gör en fabriksåterställning på den. Starta upp den till du kommer till inloggningskärmen. Tryck på knappen för att stänga av datorn och håll inne shift medan du väljer starta om. I menyerna som kommer fram kan du göra fabriksåterställning till Windows 8.0 igen

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Skrivet av LeonHart:

Gör en fabriksåterställning på den. Starta upp den till du kommer till inloggningskärmen. Tryck på knappen för att stänga av datorn och håll inne shift medan du väljer starta om. I menyerna som kommer fram kan du göra fabriksåterställning till Windows 8.0 igen

Vilket kung du är! Tackar, nu är datorn fungerande igen!

Jag nominerar dig till sweclockers bästa användare 2014

Visa signatur

Chassi: NZXT Source 210 Vit
Modekort: MSI Z87-G45 GAMING ATX
Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Grafik: MSI GeForce GTX770 2GB TF
Minne: A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Röda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skruvdragare:

Vilket kung du är! Tackar, nu är datorn fungerande igen!

Jag nominerar dig till sweclockers bästa användare 2014

Det var inget dåligt betyg

Såg din annons för försäljning så det var bara ren slump att jag halkade in på tråden. Tyckte det kändes lite onödigt att sälja datorn för en sådan sak.

Om du vill kan du även spara ut återställningsdelen av disken på ett USB-minne. Minns inte exakt vad programmet heter men sök efter Acer recovery på startmenyn så borde det dyka upp.

Visa signatur

Lätt som Paj