Har ej fått spelkod från Spelbutiken.se

Permalänk

Har ej fått spelkod från Spelbutiken.se

Tjenare, Jag köpte BF4 (Code via Email) från spelbutiken runt kl 17.30 idag, det stod att det skulle ta upp till 1 timme men jag har ännu inte fått den.
Jag har köpt spel därifrån förut och allt har fungerat bra men aldrig köpt någon spelnyckel.

Jag skrev ett mail till dom och frågade vart koden är.

Har någon av er bra/dåliga erfarenheter från spelkods köp från den här eller någon annan hemsida?
Är det vanligt att koder blir sena?
All hjälp uppskattas

(visste inte vart jag skulle lägga tråden)

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk

Dom har säkert fullt upp just nu. Vänta tills imorgon så kanske du får den.

Permalänk

Handlade hos de en gång, aldrig igen. Historian är lång och jag är sliten från igår, så har ingen ork att förklara mitt beslut.

Kan det vara så att de måste bekräfta din betalning och sedan skickas koden iväg?

Eftersom de flesta inte jobbar idag så kommer koden möjligtvis imorgon?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte så mycket om just detta ämne så jag låter helst mer kunniga skriva vad de vet. Jag vill bara nämna att det är en röd dag idag och det kanske har något att göra med förseningen? Vänta och se ifall du får koden imorn

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueAssault:

Handlade hos de en gång, aldrig igen. Historian är lång och jag är sliten från igår, så har ingen ork att förklara mitt beslut.

Kan det vara så att de måste bekräfta din betalning och sedan skickas koden iväg?

Eftersom de flesta inte jobbar idag så kommer koden möjligtvis imorgon?

Jag har aldrig haft problem med dom, men å andra sidan har jag aldrig beställt koder från dem utan bara DVD versionen. Allt har gått snabbt och bra. Billiga priser har dom också då frakten är inräknat i priset

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Mr Kollersh:

Tjenare, Jag köpte BF4 (Code via Email) från spelbutiken runt kl 17.30 idag, det stod att det skulle ta upp till 1 timme men jag har ännu inte fått den.
Jag har köpt spel därifrån förut och allt har fungerat bra men aldrig köpt någon spelnyckel.

Jag skrev ett mail till dom och frågade vart koden är.

Har någon av er bra/dåliga erfarenheter från spelkods köp från den här eller någon annan hemsida?
Är det vanligt att koder blir sena?
All hjälp uppskattas

(visste inte vart jag skulle lägga tråden)

När jag beställde bf4 från dom så fick jag koden på mailen efter typ 5 min. Jag beställde sent på kvällen så jag tvivlar på att de måste finnas personal som jobbar för att koden ska skickas.
Har du kollat skräppost?

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Dom har säkert fullt upp just nu. Vänta tills imorgon så kanske du får den.

Skrivet av BlueAssault:

Handlade hos de en gång, aldrig igen. Historian är lång och jag är sliten från igår, så har ingen ork att förklara mitt beslut.

Kan det vara så att de måste bekräfta din betalning och sedan skickas koden iväg?

Eftersom de flesta inte jobbar idag så kommer koden möjligtvis imorgon?

Skrivet av MaKerS:

Jag kan inte så mycket om just detta ämne så jag låter helst mer kunniga skriva vad de vet. Jag vill bara nämna att det är en röd dag idag och det kanske har något att göra med förseningen? Vänta och se ifall du får koden imorn

Ja ni kanske har rätt i det. Jag trodde det skulle va skickat på automatik eftersom det bara är en kod... Men jag kan ju ha fel. Vi får se helt enkelt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Skrivet av WILLIAMR1999:

När jag beställde bf4 från dom så fick jag koden på mailen efter typ 5 min. Jag beställde sent på kvällen så jag tvivlar på att de måste finnas personal som jobbar för att koden ska skickas.
Har du kollat skräppost?

Ja jag kollade skräpposten, tomt dock. Jag var inte inloggad när jag köpte det tror jag. Jag tryckte bara på köp nu och sen skrev jag in födelsedatum.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk

Nyårsdagen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Kollersh:

Ja jag kollade skräpposten, tomt dock. Jag var inte inloggad när jag köpte det tror jag. Jag tryckte bara på köp nu och sen skrev jag in födelsedatum.

Är det för billigt för att vara sant,ja då så:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Handlar ofta spel får Spelbutiken och har aldrig problem med dom, har alltid fått spelen dagen innan release etc, bra butik att handla från.

Permalänk
Skrivet av Destromath:

Handlar ofta spel får Spelbutiken och har aldrig problem med dom, har alltid fått spelen dagen innan release etc, bra butik att handla från.

Ja jag tycker om dom också, jag fick svar från deras support nu. De skrev att koderna var slut och att de skulle skickas till mig så fort dom fick in nya.

Hur lång tid kan det ta?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Tjenare, Jag köpte BF4 (Code via Email) från spelbutiken runt kl 17.30 idag, det stod att det skulle ta upp till 1 timme men jag har ännu inte fått den.
Jag har köpt spel därifrån förut och allt har fungerat bra men aldrig köpt någon spelnyckel.

Jag skrev ett mail till dom och frågade vart koden är.

Har någon av er bra/dåliga erfarenheter från spelkods köp från den här eller någon annan hemsida?
Är det vanligt att koder blir sena?
All hjälp uppskattas

(visste inte vart jag skulle lägga tråden)

Jag köper alla mina nycklar från CJS typ, har alltid fått spelet inom 1 minut. Även förboka har fungerat finfint, fått ett mail så fort de fått in nycklar i lager då. MYCKET billigare än typ spelbutiken också.

Finns mängder med bra företag annars också, fast2play, gamecarddirect etc.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional