Trasig Wii U Gamepad Laddare, ingen garanti. Vad kan jag göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Aug 2010

Trasig Wii U Gamepad Laddare, ingen garanti. Vad kan jag göra?

Hej!

Får lite över tre månader sedan köpte jag en Wii U Premium, från blocket. Den var splitterny och hade ett bra pris, enda haken var att han jag köpte den av hade vunnit den på sitt jobb så därmed hade han inget kvitto. Så jag har ingen garanti men då priset var väsentligt billigare så slog jag till. Jag har aldrig haft något problem med alla konsoler jag ägt genom åren och speciellt Nintendo förknippar jag med kvalité.

Med det sagt så hade jag oturen att få en Wii U Gamepad laddare som gav upp för någon dag sedan.

Då jag inte har någon butik att vända mig till så måste det väll finnas någonstans som jag kan vända mig till ?

Har bara haft den i någon månad som jag inte såklart kan bevisas men produkten har ju inte ens funnits på marknaden i två år så jag måste ju ha någon form av "garanti" väl?

//Mr otur

Main: Sapphire 290x | i5 6600k | Corsair RM750X | 16GB | MSI Mortar | Enthoo Evolv | Pure Rock | Samsung EVO 850 500GB

Htpc: MSI 1060 Gaming X 3GB | i5 6600k | Corsair SF 450 | 16GB | ASUS z170i Pro Gaming | SilverStone ML07 | Shadow Rock LP | Samsung EVO 850 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Sådan här du är ute efter? http://store.nintendo.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi...

Är väl bara att köpa en ny isåfall, för ingen garanti betyder just det: ingen garanti.
Ingen affär skulle ta på sig att ge dig en ny laddare (varför skulle dom liksom?), och det är nog mer bekymmer än vad det är värt att lura i Nintendo att du är den ursprungliga ägaren.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Minsc S2:

Sådan här du är ute efter? http://store.nintendo.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi...

Är väl bara att köpa en ny isåfall, för ingen garanti betyder just det: ingen garanti.
Ingen affär skulle ta på sig att ge dig en ny laddare (varför skulle dom liksom?), och det är nog mer bekymmer än vad det är värt att lura i Nintendo att du är den ursprungliga ägaren.

Vill inte lura något utan det var just att ta kontakt med Nintendo som jag funderade på, tänkte eftersom den inte är 6 månader gammal än så kanske någon produktionsfel-garanti eller dylikt gällde ändå :).

Den där laddaren du länkade till, finns det inte någon att köpa i Sverige och som har en svensk kontakt?

Main: Sapphire 290x | i5 6600k | Corsair RM750X | 16GB | MSI Mortar | Enthoo Evolv | Pure Rock | Samsung EVO 850 500GB

Htpc: MSI 1060 Gaming X 3GB | i5 6600k | Corsair SF 450 | 16GB | ASUS z170i Pro Gaming | SilverStone ML07 | Shadow Rock LP | Samsung EVO 850 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Henke779:

Vill inte lura något utan det var just att ta kontakt med Nintendo som jag funderade på, tänkte eftersom den inte är 6 månader gammal än så kanske någon produktionsfel-garanti eller dylikt gällde ändå :).

Den där laddaren du länkade till, finns det inte någon att köpa i Sverige och som har en svensk kontakt?

http://dx.com/p/eu-plug-ac-power-adapter-for-wii-u-gamepad-gr...

här har du, handlat 100 tals produkter och inget har försvunnit i posten än och den kostar bara dryga 65kr i svenska pengar med gratis frakt

tar dock 3-4 veckor innan paketet dyker upp men om du vill köpa det riktigt billigt så

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Oliver91:

http://dx.com/p/eu-plug-ac-power-adapter-for-wii-u-gamepad-gr...

här har du, handlat 100 tals produkter och inget har försvunnit i posten än och den kostar bara dryga 65kr i svenska pengar med gratis frakt

tar dock 3-4 veckor innan paketet dyker upp men om du vill köpa det riktigt billigt så

Frågan är ju hur den kommer hålla längre än 3 månader :). Hade föredraget en original-laddare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Henke779:

Frågan är ju hur den kommer hålla längre än 3 månader :). Hade föredraget en original-laddare.

är säkert exakt samma laddare bara att det inte sitter en nintendo logga på den

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2010

Garanti är något frivilligt som säljaren ger kunden och överlåts normalt inte vid försäljning från en den ursprungliga köparen till en annan person, så någon garanti har du nog inte.

Reklamationsrätten enligt konsumentköplagen gäller bara den ursprungliga köparen, så där drar du tyvärr en nitlott också. Möjligtvis skulle du med hänvisning till köplagen kunna begära nåt från den som sålde Wii U:t till dig (och så får han/hon dra det med någon i sin tur), men det känns rätt långsökt.

Mitt tips är att dra ett mail till Nintendo Sverige och säga som det är och fråga om dom kan tänka sig att byta ut nätdelen, eller vara behjälpliga med att sälja en ny till dig, eller åtminstone tala om var du kan köpa en och ett artikelnummer så att en butik kan beställa hem den åt dig.

Annars kan du handla en kompatibel Nyko laddare här: http://www.amazon.de/87162-NINTENDO-CHARGE-ADAPTER-GAMEPAD/dp.... Dyrare, men inom EU, så du lär få den inom ett par dar.

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge/Stockholm
Registrerad
Jan 2015

Lånar tråden lite, katterna bet sönder denna wii u gamepad kabel, så den är helt ur bruk.. Någon som vet var man kan köpa en ny kabel? Hittade den i Nintendo store, men går bara att handla där om man bor i Kandada/USA.

Dator 1: | i7 7700k | MSI GTX 1080 Gaming X | MSI Z270 Gaming pro carbon | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hmmm Hemma?!?
Registrerad
Nov 2003

Hör av dig till bergsala, de borde väl kunna hjälpa dig kan man tycka

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge/Stockholm
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av Ceder_78:

Hör av dig till bergsala, de borde väl kunna hjälpa dig kan man tycka

Tack för svar, jag mailade dom för några dagar sedan, tänkte bara höra lite här ifall ni vet något sålänge i väntan på svar!

Dator 1: | i7 7700k | MSI GTX 1080 Gaming X | MSI Z270 Gaming pro carbon | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av xcluzive:

Tack för svar, jag mailade dom för några dagar sedan, tänkte bara höra lite här ifall ni vet något sålänge i väntan på svar!

Jag skickade in min Wii U konsol för över en månad sen och fick efter cirka en månad en helt ny Wii U som funkar felfri än idag.
Bergsala är duktigt folk att lita på.

PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge/Stockholm
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av Sebastian V:

Jag skickade in min Wii U konsol för över en månad sen och fick efter cirka en månad en helt ny Wii U som funkar felfri än idag.
Bergsala är duktigt folk att lita på.

OK, låter bra! Får se vad dom har att säga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eldsberga
Registrerad
Apr 2010

Core i7 4770K | ASUS Maximus VI Hero | 16GB Corsair Vengeance Pro 2400Mhz | Asus GeForce GTX 780 Ti

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad i enlighet med §5*

Observera att det är ok att väcka äldre trådar så länge att inlägget tillför ny och relevant/intressant information.
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk