Siba och infocare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Siba och infocare?

Någon som har erfarenheter av tid för lagning av bärbara datorer.

Ett fel är att den inte startar så antar att moderkortet är helt dött.
Fel nummer två som jag kommer få skicka in datorn igen för är att satakontakten glappar så man inte kan ha den andra HDDn i datorn vilket jag inte tänkte på att nämna när jag lämnade in den.

Hur många månader är en rimlig tid att vänta och finns det någon lag som säger hur lång tid som är rimlig vid ett sådant ärende?

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, #INTEL#nvidia1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Brukar ta ungefär 2 veckor för varje gång den behöver service

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av gabriel15:

Någon som har erfarenheter av tid för lagning av bärbara datorer.

Ett fel är att den inte startar så antar att moderkortet är helt dött.
Fel nummer två som jag kommer få skicka in datorn igen för är att satakontakten glappar så man inte kan ha den andra HDDn i datorn vilket jag inte tänkte på att nämna när jag lämnade in den.

Hur många månader är en rimlig tid att vänta och finns det någon lag som säger hur lång tid som är rimlig vid ett sådant ärende?

Dålig erfarenhet fast det var 2009 eller om det var 2010,men kanske har ändrat sig en aning fast då gällde mitt ärende en laptop som inte fixades korrekt.
tog då mellan 1månad nått sånt ej acceptabelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Tre veckor anses vara skälig tid för service av en dator. Vill du komplettera din felanmälan är det inte svårare än att kontakta SIBA.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Jag köpte en bärbar dator från komplett för ca två år sedan, och under tiden jag haft denna har den behövt skickas in två gånger på service (hårddisken var paj samt uttaget för laddning var paj vid olika tilfällen).

Båda av dessa gånger tog det i snitt tre veckor från att de hämtade upp min dator från min hemadress till att de lämnade tillbaka den på samma ställe. Det var riktigt bra, och enligt mig, snabb service. Detta var en Asus.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

oj detta låter verkligen positivt jämfört med folk jag hört fått vänta flera månader på sina datorer

Har hört att siba har lägre prio än andra hos infocare och killen ja lämnade in datorn till sa att det kunde vara extra mycket väntetid nu pga ledighet etc men får väl hoppas.Fick ett nummer på sms så ska se om jag kan komplettera via det på siba.

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, #INTEL#nvidia1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av gabriel15:

oj detta låter verkligen positivt jämfört med folk jag hört fått vänta flera månader på sina datorer

Har hört att siba har lägre prio än andra hos infocare och killen ja lämnade in datorn till sa att det kunde vara extra mycket väntetid nu pga ledighet etc men får väl hoppas.Fick ett nummer på sms så ska se om jag kan komplettera via det på siba.

Prion hos Infocare för Siba är med största sannolikhet kopplat till det avtalet som är tecknat mellan företagen.

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts