Corsair Obsidian 250D ITX - Lite bilder till er som inte har sett chassit.

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Jag har precis funderat över samma sak. Jag förstod vad du men det blir ju lite rörigt när man många blandar ihop djup och bredd. Om du får svar på frågan så får du gärna citra mig med svar. Har tänk sätta in ett gainward phantom vilket brukar vara 2,5 slots vilket jag gissar får plats.

Inet-chatten hänvisade mig att skicka ett mail till info@inet.se. Återkommer med svar

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Kan dom bara inte göra m-atx istället om dom ska vara så stora.

SÅ stort är det inte. Personligen tycker jag den är väldigt optimerat.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petttsson:

Ta en chatt-session med Inet så har du nog svar på den frågan inom ett par minuter

Skrivet av Sifear:

Jag har precis funderat över samma sak. Jag förstod vad du men det blir ju lite rörigt när man många blandar ihop djup och bredd. Om du får svar på frågan så får du gärna citra mig med svar. Har tänk sätta in ett gainward phantom vilket brukar vara 2,5 slots vilket jag gissar får plats.

De på chatten kunde inte hjälpa, så jag fick mejla. Svaret jag fick var att de inte hade några på lager (inte förrän i mars) de kunde mäta på...

Jag mejlade även SweC om de kunde mäta (om de hade chassit kvar), får väl hoppas att de har tid att svara!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Jag har precis funderat över samma sak. Jag förstod vad du men det blir ju lite rörigt när man många blandar ihop djup och bredd. Om du får svar på frågan så får du gärna citra mig med svar. Har tänk sätta in ett gainward phantom vilket brukar vara 2,5 slots vilket jag gissar får plats.

Skrivet av Dunder:

De på chatten kunde inte hjälpa, så jag fick mejla. Svaret jag fick var att de inte hade några på lager (inte förrän i mars) de kunde mäta på...

Jag mejlade även SweC om de kunde mäta (om de hade chassit kvar), får väl hoppas att de har tid att svara!

"Hej Emil,

Kollar man på bilderna här: http://www.sweclockers.com/recension/18213-corsair-obsidian-2... så ser det ut som att det är lite mellanrum till sidoplåten i vilket fall. Det finns inga specifikationer på exakt hur långt det är, men det ser ut att räcka väl utan att det ska bli alltför varmt.

Med vänliga hälsningar
Pontus Lindblom
Kundtjänst & Teknisk Support"

Vet inte jag tycker att det är något bra svar, men de kan väl inte svara med exakta mått när de inte ens har chassit hemma som du skrev DumderKlumpen.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petttsson:

Vet inte jag tycker att det är något bra svar, men de kan väl inte svara med exakta mått när de inte ens har chassit hemma som du skrev DumderKlumpen.

Jag skickade som sagt ett meddelande till SweC-redaktionen och fick svar från Jonas:

Citat:

Kylaren får inte vara mer än 4,5 cm tjock, annars slår det hela i
sidopanelen.

Så det får tyvärr bli ett annat chassi för min del, tyvärr!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag skickade som sagt ett meddelande till SweC-redaktionen och fick svar från Jonas:

Så det får tyvärr bli ett annat chassi för min del, tyvärr!

Hur tjock är din kylare så man har något att jämföra med.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sifear:

Hur tjock är din kylare så man har något att jämföra med.

6cm, det är en "Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II" sittandes på ett 580.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.