Köpråd för Gaming/tyst chassi

Permalänk
Medlem

Köpråd för Gaming/tyst chassi

Tjena folk!

Nu är det så att jag har tvärtröttnat på mitt Cooler master 430 Elite chassi. Sedan en månad tillbaka när jag köpte MSI-65 Gaming mobot, Evo 212 med 2x Noctuna fläktar(push/pull), och med 6 andra fläktar inkopplade så låter min dator som en jävla damsugare. Och andledningen till att den låter är att jag sitter på en stabil överclocking av 4.7GHz till cpu:n, och jag har clockat min 7950 med 20.86% vilket gav mer värme än förväntat, så jag kör fler fläktar.

Uppenbarligen skulle datorn kunna bli tystare ifall jag kör vattenkylning men jag känner att jag inte orkar ge mig in på det nu, när jag har studier och annat på sidan av. Eller tex Arctic Cooling Accelero Xtreme III på grafikkortet. Men som sakt jag har även ruttnat på det lilla chassit i sig, när jag snart funderar på att börja köra Crossfire/SLI så jag behöver någonting lite större/bättre.

Om det går skulle jag vilja ha ett chassi där du har som en framdörr som du kan öppna och stänga beroende på om du vill ha maximalt luftflöde till Gameing, eller om du bara vill ligga i Idle och kolla film i soffan, så burk fan håller käft. Sedan samma lösning på toppen så man på något sätt kan ljudisolera med externa luckor.

Vet att det krockar lite med att både ha bra ljudisolering och bra luft flöde men ni förstår min poäng, när jag lirar vill jag kunna klocka upp grejorna samt öppna upp för flöde/ljud, för sitter ändå med 7.1 Headset som isolerar såpass att man inte hör någonting iaf. Och när man bara vill lägga sig i sängen/soffan kunna stänga front luckan/toppen/sidan osv, för att sedan klocka ner allt, och dra ner fläkthastigheter och njuta av den tysta datorn, och en go film med bruden.

Min budget ligger mellan 0-3000, Ge förslag

Edit: även damfilter överallt ifall det går

Permalänk

Antec P280 är rätt gött. Har lagt till lite fläktar i mitt chassi och går att överklocka riktigt bra i det.
Alla fläktar som blåser in har fläktfilter som bara går spola under kranen samt att framluckan har ljuddämpande material, öppnar du så susar det lite mer än om den vore stängt.

Extremt prisvärt chassi i mina ögon och bra ljudisolering och mycket plats!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

Antec P280 är rätt gött. Har lagt till lite fläktar i mitt chassi och går att överklocka riktigt bra i det.
Alla fläktar som blåser in har fläktfilter som bara går spola under kranen samt att framluckan har ljuddämpande material, öppnar du så susar det lite mer än om den vore stängt.

Extremt prisvärt chassi i mina ögon och bra ljudisolering och mycket plats!

Är det bra luftflöde i den?, tycket att 3.5 slots baysen sitter ivägen för luftflödet om man ska vara ärlig hade varit bättre om man kunde lossa dessa. sedan så stängt aldrig dörren till front fläktarna riktigt, där är ca 2-3cm öppnat så man inte kväver fläktarna vilket är bra, men samtidigt dåligt för med fläktkontroller kan jag stänga av dessa.

Sitter just nu och kikar på NZXT H2, den hade ganska bra ljuddämpande funktioner, samt 140mm fläkt på toppen med tak-lock

Permalänk
Medlem

Komigen nu grabbar linka tysta burkar!, sitter och väntar med en Corona i handen.

Permalänk
Skrivet av sewpra:

Är det bra luftflöde i den?, tycket att 3.5 slots baysen sitter ivägen för luftflödet om man ska vara ärlig hade varit bättre om man kunde lossa dessa. sedan så stängt aldrig dörren till front fläktarna riktigt, där är ca 2-3cm öppnat så man inte kväver fläktarna vilket är bra, men samtidigt dåligt för med fläktkontroller kan jag stänga av dessa.

Sitter just nu och kikar på NZXT H2, den hade ganska bra ljuddämpande funktioner, samt 140mm fläkt på toppen med tak-lock

3,5 slotten kanske ligger olämpligt till kan jag hålla med om. Däremot får du ju in alla grafikkort osv för det så det gör nästan inget.

Tog bort mina vaggor mest för att det skulle bli snyggt och fick bättre luftflöde.

Funderade i början på ett H2 eller Define R3/R4 men känns sämre i mina ögon.

Vad gäller framluckan fyller den sin funktion tycker jag, jag har aldrig någon fläktkontroller eller så på framsidan utan använder mig utav deras inbyggda fläktsystem på baksidan som är väldigt diskret.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

3,5 slotten kanske ligger olämpligt till kan jag hålla med om. Däremot får du ju in alla grafikkort osv för det så det gör nästan inget.

Tog bort mina vaggor mest för att det skulle bli snyggt och fick bättre luftflöde.

Funderade i början på ett H2 eller Define R3/R4 men känns sämre i mina ögon.

Vad gäller framluckan fyller den sin funktion tycker jag, jag har aldrig någon fläktkontroller eller så på framsidan utan använder mig utav deras inbyggda fläktsystem på baksidan som är väldigt diskret.

Jag har suttit och kollat på Bitfenix Ghost, NZXT H2, och Corsair Obsidian 550D. Men efter timtals med reviews har jag kommit fram till att Corsair Obsidian 550D, har båda super bra ljuddämpande funktioner och även borttagbara luckor ifall du vill dra upp fläkt hastigheten och överclocka :). Så blir nog att beställa Corsair för min del.

Permalänk
Medlem

Cube 540

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer