Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Låter rimligt! Hur känner du dig nu?

jag har bokstavligen sovit sedan klockan 8 på morgonen igår

tills nu

alltså jag har nu sovit i över 30 timmar och jag vill fortsätta sova

är så trött just nu annars inget annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag har bokstavligen sovit sedan klockan 8 på morgonen igår

tills nu

alltså jag har nu sovit i över 30 timmar och jag vill fortsätta sova

är så trött just nu annars inget annat

Hur är det med matematiken? Från kl 8 till 02.30 är det 18,5 timmar och är du trött så är det kroppens sätt att tala om att den behöver sova, utan sömn så dör man och med för lite sömn under en längre period så mår man mycket dåligt.

Så fortsätt med detta, ät, drick, medicinera och sov ordentligt så skall du se att du kommer att må bättre framöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puttefnasket:

Hur är det med matematiken? Från kl 8 till 02.30 är det 18,5 timmar och är du trött så är det kroppens sätt att tala om att den behöver sova, utan sömn så dör man och med för lite sömn under en längre period så mår man mycket dåligt.

Så fortsätt med detta, ät, drick, medicinera och sov ordentligt så skall du se att du kommer att må bättre framöver.

var vaken hela natten innan klockan 8 också

tog en till tablett för runt 2 timmar sedan lyckades inte svälja den så den gick sönder så jag kände smaken av den

just nu känner jag mig rent av skit ibland orkar jag inte kanalen heller ibland hoppas jag att något händer så att detinte finns något jag kan göra åt det

kanalen är både en färbannalse och en dröm jag hade klarat mig MYCKET bättre utan

1.avundsjuka på andra som kan ersätta det jag gör
2.oro

jag orkar inte med den avundsjukan längre jag orkar inte jag borde vara glad för det jag har men nej jag vill bli absolut störst jag tror det jag gör är unikt men egentligen så är det inte det det känns för mig som det jag gör är mitt

att visa mods som helt enkelt är galna specialla unika

sen såg jag en tsunami mod för gta 5 på xbox jag kan ABSOLUT inte göra något åt sånt

sen min vän gta5videos har nu börjat med egna gta 5 mod videos

jag vill INTE bli ersatt jag orkar inte mer av detta

det skulle vara underbart om jag hade en vän tex robbaz som tog över min kanal några dagar verkligen fick den att växa så att jag kunde ta ledigt utan att behöva tänka på den självklart förväntar jag mig inget sånt men det hade varit skönt har tänkt på detta i flera månader

jag orkar ärligt talat inte mer av stressen

familjen ska på semester träffa min pappas sambos familj något jag är rädd för eftersom jag kan inte vara borta från min kanal så länge jag måste köpa en riktigt dyr spel laptop för det

därför HOPPAS jag på att gta 5 inte släpps på pc tiden jag är borta det hade varit KATASTROF

jag orkar inte alls längre den sliter mig i stycken men vad ska jag göra jag VILL kunna ta ledigt från den men kan inte till skillnad från vanliga jobb så kan jag inte ta ledigt eftersom världen kan inte stanna

om jag kunde stoppa tiden så kunde jag verkligen ta ledigt men nu nej

hittade nu runt 10 olika personer med gta 5 mod videos det trycker ner mig rejält dem kom före mig innan jag ens hade en chans allt jag gör nu med gta 5 är inte längre unikt när pc versionen väl kommer så kommer allt redan vara gjort på console av andra

JAG HATAR MITT LIV

Permalänk
Medlem

Har läst igenom tråden och är väldigt förvirrad över vilken form av hjälp du sökt. Såg någonstans att du nämnde kurator genom skolan och "rehabilitering".

Hade ett jävligt stressigt jobb för något år sen och gick in i väggen. Kuratorer och liknande smålösningar var inget som funkade vill jag lova. Efter bara ett fåtal besök hos en riktig psykoterapeut med kunskaper inom mitt problem började det dock hända saker i skallen på mig. Om du nu inte pratar med en psykoterapeut/psykolog/vad-det-nu-heter-där-du-bor så bör du genast uppsöka en! Jag blev rekommenderad en av vården och skickade ett mail till henne och fick en tid så snart som möjligt.

Förhoppningsvis är det dock redan psykoterapi du går i, men som sagt om det inte är det så bör du genast se till att det blir det.

Jag hoppas att du lyfter dessa tankar om din kanal med den hjälp du får, oavsett vad det är som drar ner en så kan en erfaren terapeut i min erfarenhet hjälpa.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

var vaken hela natten innan klockan 8 också

tog en till tablett för runt 2 timmar sedan lyckades inte svälja den så den gick sönder så jag kände smaken av den

Tar du medicinen kl 2 på natten?

Ta den i stället när din läkare har sagt att du ska ta den! Ställ en klocka på ringning samma tid varje dag så du inte missar det även om du sover. Du kan fortsätta sova sen, bara du får i din medicinen vid rätt tidpunkt. Ökat sömnbehov vid depression (eller tvärt om, sömnbrist) är väldigt vanligt vid depression. Medicinen kommer troligtvis hjälpa även mot detta.

Edit: ...och ta medicinen med vatten så är den lättare att svälja!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Tar du medicinen kl 2 på natten?

Ta den i stället när din läkare har sagt att du ska ta den! Ställ en klocka på ringning samma tid varje dag så du inte missar det även om du sover. Du kan fortsätta sova sen, bara du får i din medicinen vid rätt tidpunkt. Ökat sömnbehov vid depression (eller tvärt om, sömnbrist) är väldigt vanligt vid depression. Medicinen kommer troligtvis hjälpa även mot detta.

Edit: ...och ta medicinen med vatten så är den lättare att svälja!

det var några timmar innan 8 så jag trodde det skulle gå bra

har inte sovit alls nu men måste en än gång vara vaken pratade med en vän om kanalen och sa att jag skulle vara tvungen att köpa en bärbar dator och ladda upp videos på semestern hon tyckte inte alls om den iden hon sa att jag absolut inte ska göra det och att jag behöver semester får se om jag kan hitta någon som kan ta hand om kanalen medan jag är borta

Permalänk
Medlem
Citat:

och ta medicinen med vatten så är den lättare att svälja!

Eller youghurt, fil, äppelmos eller dylikt. Något som ligger tabletten närmare i konsistensen men fortfarande glider lätt.

Skrivet av zzcool:

hon tyckte inte alls om den iden hon sa att jag absolut inte ska göra det och att jag behöver semester

Behåll den vännen sen till varje pris.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

det var några timmar innan 8 så jag trodde det skulle gå bra

Ok, men försök att ta tabletten samma tid varje dag. Om ditt dygn är komplett uppfuckat så spelar det kanske ingen roll om du tar den på kvällen, natten, morgonen eller dagen, bara att det sker vid ungefär samma tid varje dag. Som sagt, ställ en väckarklocka eller alarm på mobilen. Om du sover, ha medicinen och vatten vid sängen och vakna bara upp när alarmet går, ta medicinen, somna om.

Skrivet av zzcool:

har inte sovit alls nu men måste en än gång vara vaken pratade med en vän om kanalen och sa att jag skulle vara tvungen att köpa en bärbar dator och ladda upp videos på semestern hon tyckte inte alls om den iden hon sa att jag absolut inte ska göra det och att jag behöver semester får se om jag kan hitta någon som kan ta hand om kanalen medan jag är borta

Du bör nog absolut se över din sömnhygien, dvs hur du kommer ner i varv för att sova. Undvik att göra annat i sängen än sova. Sitt hellre uppe och youtuba eller surfa än att du gör det i sängen, t.ex.

Men, hursomhaver, känner du någon förändring sedan du började ta medicinen? Om jag kan följa med alla vändor så har du tagit två doser nu? Så du verkar iaf inte blivit "helt borta". Men jag förstår inte riktigt om du menar att din sömn, etc, är ungefär som vanligt (oregelbundet, insomnia, etc) eller om det är något som förändras med medicinen?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

JAG HATAR MITT LIV

Det kommer bli bättre! När du får i dig medicinen regelbundet och den börjar verka så kommer du ha ork att ta i tu med lite mer av alla "måsten". Då kommer du få upp självförtroendet och må ännu bättre. Förhoppningsvis inleds en positiv spiral. Försök att fokusera på det positiva och ignorera det negativa. Ett gott mål mat, ett bad, en rolig video på youtube, etc.

När du börjar må lite bättre, ta tillfället i akt och försök få kontakt med en KBT-terapeut (eller motsvarande) via din husläkare eller psykiatriker. Denne kan lära dig mer handfast ([kognitiv] beteendeterapi går ut på att lära patienter att fokusera om, lära om beteenden och vanor, ändra inbyggda reaktionsmönster, osv) att hantera vardagen på ett mer funktionellt sätt. KBT (eller liknande, det finns flera metoder här) fungerar mycket bra tillsammans med medicin för att få depressioner att växa bort.

Förutom ett fåtal förunnade så hatar vi nog alla våra liv vid något tillfälle i livet. Det blir dock vanligen bättre och i ditt fall finns potential. Du har redan tagit det största av stegen, nämligen har du insett att något inte är som det ska. Jag var nog deprimerad ett decennium innan jag plötsligt fick en blixtinsikt av typen "aha! Jag är nog deprimerad". Innan dess fanns det ju inte på kartan att söka någon form av hjälp eftersom jag inte visste att något var fel. Trodde bara typ att jag var den mest otursamma och av världen mest orättvist behandlade. Du har insett att du är deprimerad och du har faktiskt börjat ta medicin! Hittills enbart två doser, men redan när du tar din tjugonde dos kommer du antagligen må så mycket bättre att du ser saker klart och tydligt, du får livslust igen och motivation. Du kan börja se positivt på tillvaron, börja drömma, planera framåt. Få både lust och ork att utbilda dig, få både lust och ork att skapa den bästa av alla nördiga spelkanaler på youtube, få lust och ork att ragga på krogen, städa lägenheten, eller whatever floats your boat.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Ok, men försök att ta tabletten samma tid varje dag. Om ditt dygn är komplett uppfuckat så spelar det kanske ingen roll om du tar den på kvällen, natten, morgonen eller dagen, bara att det sker vid ungefär samma tid varje dag. Som sagt, ställ en väckarklocka eller alarm på mobilen. Om du sover, ha medicinen och vatten vid sängen och vakna bara upp när alarmet går, ta medicinen, somna om.

Du bör nog absolut se över din sömnhygien, dvs hur du kommer ner i varv för att sova. Undvik att göra annat i sängen än sova. Sitt hellre uppe och youtuba eller surfa än att du gör det i sängen, t.ex.

Men, hursomhaver, känner du någon förändring sedan du började ta medicinen? Om jag kan följa med alla vändor så har du tagit två doser nu? Så du verkar iaf inte blivit "helt borta". Men jag förstår inte riktigt om du menar att din sömn, etc, är ungefär som vanligt (oregelbundet, insomnia, etc) eller om det är något som förändras med medicinen?

just nu är jag så trött att jag inte fungerar som jag ska och glömmer saker mindre än en minut efter mina ögon gör hemskt ont också jag har varit vaken jag vet inte ens hur länge längre det är helt galet ja

kanalen höll mig upp på natten nu oroar jag mig över att jag inte kommer kunna göra en video för idag heller som jag skulle dem förväntade sig det idag

jag tror jag ska ta den andra tabletten mitt å natten något sånt som jag började med är så trött nu att jag inte ens kan tänka

Permalänk
Medlem

Jag blir motiverad av att läsa dina texter också, MBY. Ska ta och släpa iväg dököttet till en vårdcentral snart. Bara en sådan grej är skitjobbigt, men nu är jag nog närmare än någonsin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

just nu är jag så trött att jag inte fungerar som jag ska och glömmer saker mindre än en minut efter mina ögon gör hemskt ont också jag har varit vaken jag vet inte ens hur länge längre det är helt galet ja

kanalen höll mig upp på natten nu oroar jag mig över att jag inte kommer kunna göra en video för idag heller som jag skulle dem förväntade sig det idag

jag tror jag ska ta den andra tabletten mitt å natten något sånt som jag började med är så trött nu att jag inte ens kan tänka

Nu är du sådär vag igen! Jag trodde du redan tagit två doser, men du har alltså bara tagit medicinen en gång? Försök sova när du är trött och ta medicinen samma tid varje dag. Men om kanalen håller dig vaken är det ju inte konstigt att du är trött. Försök sov ut.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Nu är du sådär vag igen! Jag trodde du redan tagit två doser, men du har alltså bara tagit medicinen en gång? Försök sova när du är trött och ta medicinen samma tid varje dag. Men om kanalen håller dig vaken är det ju inte konstigt att du är trött. Försök sov ut.

jag tar halvor och jag är på min tredje halva nu som jag tog för någon timme sedan

jag skulle egentligen göra en video igår men jag var av någon anledning uppe till klockan 9 på kvällen ögonen sved så jag sommnade när jag vaknade så hade jag enorm oro att jag inte hade släppt en video som planerat så jag kunde inte somna om försökte i över en timme

nu måste jag göra den videon så jag har den redo tills kvällen

hade lovat mina prenumeranter en video av den gta 5 modden och dem vill VERKIGEN ha den frågar efter den hela tiden anledningen att oron var enorm måste få ut den idag

här är en till sak som nästan får mig att gråta

vårat internet genom bredbandsbolaget har inte fungerat alls på flera månader min pappa har alltid varit tvungen att starta om routern för att få någon hastighet för några dagar sedan dog det helt dem hittade äntligen felet och har skickat en ny router (routern blev utbytt 2 gånger)

så jag blev helt utan internet och jag BEHÖVDE internet för min kanal och det jag gör så jag använde min telefons 4g för datorn

nu kommer det som får mig att nästan gråta

varje 500 mb kostar 39 kr

och jag har betalar för 500 mb 36 gånger alltså avgiften ligger nu på 1800 KR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag tar halvor och jag är på min tredje halva nu som jag tog för någon timme sedan

jag skulle egentligen göra en video igår men jag var av någon anledning uppe till klockan 9 på kvällen ögonen sved så jag sommnade när jag vaknade så hade jag enorm oro att jag inte hade släppt en video som planerat så jag kunde inte somna om försökte i över en timme

nu måste jag göra den videon så jag har den redo tills kvällen

hade lovat mina prenumeranter en video av den gta 5 modden och dem vill VERKIGEN ha den frågar efter den hela tiden anledningen att oron var enorm måste få ut den idag

här är en till sak som nästan får mig att gråta

vårat internet genom bredbandsbolaget har inte fungerat alls på flera månader min pappa har alltid varit tvungen att starta om routern för att få någon hastighet för några dagar sedan dog det helt dem hittade äntligen felet och har skickat en ny router (routern blev utbytt 2 gånger)

så jag blev helt utan internet och jag BEHÖVDE internet för min kanal och det jag gör så jag använde min telefons 4g för datorn

nu kommer det som får mig att nästan gråta

varje 500 mb kostar 39 kr

och jag har betalar för 500 mb 36 gånger alltså avgiften ligger nu på 1800 KR!

Du behöver verkligen få hjälp nu av någon som kan, din depression är inte själva problemet utan ditt problem är ditt youtube beroende, du resonerar precis som vilken alkoholist, narkoman eller vilken missbrukare som helst.

Din drog är helt klart youtube och dessutom baserar du din hela ekonomi på detta.

När man som i ditt fall har kommit till den punkten att ens beroende inverkar menligt på privatliv, jobb och ekonomi så är det bara att inse och erkänna det för sig själv att man är beroende och behöver hjälp.

Visst du behöver fortfarande hjälp för din depression men du behöver också få hjälp med själva grundproblemet, ditt missbruk och beroende av datorn och din youtube kanal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puttefnasket:

Du behöver verkligen få hjälp nu av någon som kan, din depression är inte själva problemet utan ditt problem är ditt youtube beroende, du resonerar precis som vilken alkoholist, narkoman eller vilken missbrukare som helst.

Din drog är helt klart youtube och dessutom baserar du din hela ekonomi på detta.

När man som i ditt fall har kommit till den punkten att ens beroende inverkar menligt på privatliv, jobb och ekonomi så är det bara att inse och erkänna det för sig själv att man är beroende och behöver hjälp.

Visst du behöver fortfarande hjälp för din depression men du behöver också få hjälp med själva grundproblemet, ditt missbruk och beroende av datorn och din youtube kanal.

jag är fortfarande på tabletter så jag hoppas det hjälper

är det någon som förstår eller kan reletera till att känna så här om ett jobb som man älskar som är viktigt jag la ner hela mitt tonårs liv på denna kanalen är det så konstigt att den är så hemskt viktig för mig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

vårat internet genom bredbandsbolaget har inte fungerat alls på flera månader min pappa har alltid varit tvungen att starta om routern för att få någon hastighet för några dagar sedan dog det helt dem hittade äntligen felet och har skickat en ny router (routern blev utbytt 2 gånger)

så jag blev helt utan internet och jag BEHÖVDE internet för min kanal och det jag gör så jag använde min telefons 4g för datorn

nu kommer det som får mig att nästan gråta

varje 500 mb kostar 39 kr

och jag har betalar för 500 mb 36 gånger alltså avgiften ligger nu på 1800 KR!

Minn rauter blir också så, kan man inte lösa detta genom att köpa en riktig rauter och i så fall vilka uppgifter använder man för att ansluta?

Har du ingen vän/släkting med internet du kan vara hos sålänge?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Minn rauter blir också så, kan man inte lösa detta genom att köpa en riktig rauter och i så fall vilka uppgifter använder man för att ansluta?

Har du ingen vän/släkting med internet du kan vara hos sålänge?

jag frågade för ett tag sedan bredbandsbolaget om jag kunde köpa en fin asus router dem sa att det inte skulle fungera eftersom det är något "speciellt" med routern dem ger och internet anslutningen

sen är det ganska för sent nu ligger på 2000.kr nu ont ont ont ont ONT

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av zzcool:

jag frågade för ett tag sedan bredbandsbolaget om jag kunde köpa en fin asus router dem sa att det inte skulle fungera eftersom det är något "speciellt" med routern dem ger och internet anslutningen

sen är det ganska för sent nu ligger på 2000.kr nu ont ont ont ont ONT

Om du har BBB fiber så kan du köpa vilken router du vill förutsatt att det inte är något väldigt speciellt med ditt område. Jag har då aldrig hört talas om att det skulle vara något speciellt med dem.

Är det så att du har telefon och TV via bredbandet så finns det routrar som är bättre än BBB's och klarar av det med. Så köp dig en riktig router isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag frågade för ett tag sedan bredbandsbolaget om jag kunde köpa en fin asus router dem sa att det inte skulle fungera eftersom det är något "speciellt" med routern dem ger och internet anslutningen

sen är det ganska för sent nu ligger på 2000.kr nu ont ont ont ont ONT

Är det ADSL så behövs ett modem. I routern eller externt. De flesta Zyxel som BBB använder är kassa. Tex Zyxel P-2601HN-F1 som är deras modem/router för ADSL kan du läsa om här och här. Rekommendationen är att sätta Zyxelmodemet i bryggat läge och använda en egen router för minskat strul. Tror dock man förlorar eventuell telefoni och IP-TV av det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Är det ADSL så behövs ett modem. I routern eller externt. De flesta Zyxel som BBB använder är kassa. Tex Zyxel P-2601HN-F1 som är deras modem/router för ADSL kan du läsa om här och här. Rekommendationen är att sätta Zyxelmodemet i bryggat läge och använda en egen router för minskat strul. Tror dock man förlorar eventuell telefoni och IP-TV av det.

japp dem sa att jag måste brygga för att det ska fungera

routern var en vit zyxel nu är det en svart zyxel med antenn som enligt dem är bättre

nu har vi en ny router och internet fungerar riktigt dåligt ligger på 12 mbit men LJUVA frihet

men trådlöst nätverk fungerar inte eftersom dem vet av någon anledning inte lösenordet till routern så min pappa får ha kabel nu

Permalänk
Avstängd

Hur känner du dig nu då? Hur många tabletter (halvor) har du tagit hittills?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Hur känner du dig nu då? Hur många tabletter (halvor) har du tagit hittills?

jag tror 4 eller 3 halvor

jag känner absolut ingen skillnad över huvudtaget så långt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

jag tror 4 eller 3 halvor

jag känner absolut ingen skillnad över huvudtaget så långt

Bra! Du ser! Det kommer gå galant att övergå till en hel tablett om dagen. Om du fortfarande inte känt av de vanligaste somatiska biverkningarna så som diarré, huvudvärk, etc, så slipper du förhoppningsvis dessa. Hur är det med sömn, aptit, koncentration och stämningsläget, några skillnader där?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Bra! Du ser! Det kommer gå galant att övergå till en hel tablett om dagen. Om du fortfarande inte känt av de vanligaste somatiska biverkningarna så som diarré, huvudvärk, etc, så slipper du förhoppningsvis dessa. Hur är det med sömn, aptit, koncentration och stämningsläget, några skillnader där?

jag sommnade 10 på kvällen igår men nej ingen skillnad så jag ska ta hela nu?

SEN så är internet tillbaka till sin SAMMA GAMLA ***** så sidor laddar på 2 min och helt förstörda med x på varje bild SOM FÖRUT

såååååå nu är jag tillbaka på 4g igen UNDERBART

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

jag sommnade 10 på kvällen igår men nej ingen skillnad så jag ska ta hela nu?

Ta enligt läkarens ordination. Har hen sagt att du ska ta en halv eller en hel tablett? Hen kanske har sagt att du ska ta en halv tablett om dagen i en vecka och sedan en tablett. Huvudsaken är att du följer det som står på förpackningen/det som läkaren har sagt. Vi lekmän på ett internetforum kan inte sitta och dirigera lämplig dos. Gör som läkaren säger!

Skrivet av zzcool:

SEN så är internet tillbaka till sin SAMMA GAMLA ***** så sidor laddar på 2 min och helt förstörda med x på varje bild SOM FÖRUT

Surt. Du får pusha på din internetleverantör att skärpa sig!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Ta enligt läkarens ordination. Har hen sagt att du ska ta en halv eller en hel tablett? Hen kanske har sagt att du ska ta en halv tablett om dagen i en vecka och sedan en tablett. Huvudsaken är att du följer det som står på förpackningen/det som läkaren har sagt. Vi lekmän på ett internetforum kan inte sitta och dirigera lämplig dos. Gör som läkaren säger!
Surt. Du får pusha på din internetleverantör att skärpa sig!

står på en lapp en halv tablett dagligen i 2 veckor om inga biverkningar höj till en tablett dagligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

står på en lapp en halv tablett dagligen i 2 veckor om inga biverkningar höj till en tablett dagligen

Har du tagit en halv tablett i två veckor nu då? Varför frågar du när det står klart och tydligt på lappen hur du skall göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puttefnasket:

Har du tagit en halv tablett i två veckor nu då? Varför frågar du när det står klart och tydligt på lappen hur du skall göra.

inte 2 veckor än

kan också säga tydligt att den gör INGENTING

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

inte 2 veckor än

kan också säga tydligt att den gör INGENTING

Så snabbt kan du inte förvänta dig någon större förändring, du kan räkna med iallafall en månad innan du lär märka någon förändring, du skall ju prova ut lämplig dos nu och ta reda på om du upplever några biverkningar därav den halva tabletten i två veckor och har du inga större problem då så ökar du till en hel tablett och fortsätter så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

inte 2 veckor än

kan också säga tydligt att den gör INGENTING

Åt själv Sertralin i en period. Har gått över till andra nu. Det kan ta flera veckor innan den börjar verka. Speciellt eftersom du nu bara är i upptrappningsfas, dvs tar en låg dos för att vänja kroppen vid medicinen. Det är viktigt med en upptrappning för att minska biverkningarna initialt.
Jag själv hade jag inte så mycket biverkningar och dom försvann dessutom rätt snabbt.

Följ ordinationen, tycker du inte att den funkar, kontakta din läkare, gör själv inga ändringar i medicineringen. Det tar tid, stå på dig.

Sertralin har en något uppiggande effekt och bör tas på morgonen, gärna i samband med frukost. Ta även vitamintillskott, speciellt D-vitamin kan göra mycket.

Citerade fel inlägg
Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.