Är dessa cpu temps normala när man livestreamar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Är dessa cpu temps normala när man livestreamar?

Hej!, jag hade tänkt mig köpa ett capturecard (hauppauge hd pvr2) och livestreama mitt xbox/cam men vill inte riskera att överhetta laptopen när jag gör detta, jag testade att livestreama bara med cam i ca 15min och Max tempen på cpu var 59 grader Celsius, men det var bara efter 15 min och kommer nog streama i 1h+. Så iaf undrar om den tempen är "normal" när man streamar på laptop. (Sry för att vara lite noobig och orolig)

Lite specs om laptopen:
Model: fujitsu lifebook ah532
Procecor: Intel® Core™ i7-3632QM
Ram minne: 6gb ddr3
Hårdisk: en vanlig mekanisk på 500gb

Ngt mer du vill Veta om laptopen så bara fråga.

Så vad är en normal temp vid livestreaming?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av noswear852:

Hej!, jag hade tänkt mig köpa ett capturecard (hauppauge hd pvr2) och livestreama mitt xbox/cam men vill inte riskera att överhetta laptopen när jag gör detta, jag testade att livestreama bara med cam i ca 15min och Max tempen på cpu var 59 grader Celsius, men det var bara efter 15 min och kommer nog streama i 1h+. Så iaf undrar om den tempen är "normal" när man streamar på laptop. (Sry för att vara lite noobig och orolig)

Lite specs om laptopen:
Model: fujitsu lifebook ah532
Procecor: Intel® Core™ i7-3632QM
Ram minne: 6gb ddr3
Hårdisk: en vanlig mekanisk på 500gb

Ngt mer du vill Veta om laptopen så bara fråga.

Så vad är en normal temp vid livestreaming?

59 grader är ej farligt intel cpus va ja har för mig brukar kunna gå upp till 85 och va fine.

Cpu: i5 3570K @4.4ghz Chassi: fractal design mini hdd: 1tb GPU: gtx 480 855/1855 Moderkort: z77 pro RAM: 8gb @1600mhz.
Powersupply: SF 630 W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av ziect:

59 grader är ej farligt intel cpus va ja har för mig brukar kunna gå upp till 85 och va fine.

Okej, tack! då behöver jag nog inte vara orolig fören om 30 grader +

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2013

59 grader på en laptop är ganska normalt, kylningen är mycket sämre i laptops, jag är ofta uppe i 80-85 grader med min

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Problemet med laptops är att ju varmare de blir, ju mer risk är det för att den börjar Throttla. Just laptops har ju inte samma värmekurva som en normal desktop och brukar bli betydligt grinigare fortare. Har du ingen kylplatta så kanske det vore en bra investering.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Dr_Spackel:

Problemet med laptops är att ju varmare de blir, ju mer risk är det för att den börjar Throttla. Just laptops har ju inte samma värmekurva som en normal desktop och brukar bli betydligt grinigare fortare. Har du ingen kylplatta så kanske det vore en bra investering.

Jag har en kylpatta men tror du att den lär överhettad?

Skickades från m.sweclockers.com