Hur Flashar jag BIOSEN på ett Gigabyte HD 7970 oc till et hd 7970 ghz?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2013

Hur Flashar jag BIOSEN på ett Gigabyte HD 7970 oc till et hd 7970 ghz?

Tänkte flasha BIOSEN i mitt kort pga att jag vill kunna överklocka volten på det. när jag klockar det till 1100/1500 så fryser den sig och statar om, alltså får den för lite strömm. men hur gör man när man flashar det? ska den va på BIOS Mode 1 eller 2? vet någon en guide som jag kan följa så länka den gärna!

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av LuddeH98:

Tänkte flasha BIOSEN i mitt kort pga att jag vill kunna överklocka volten på det. när jag klockar det till 1100/1500 så fryser den sig och statar om, alltså får den för lite strömm. men hur gör man när man flashar det? ska den va på BIOS Mode 1 eller 2? vet någon en guide som jag kan följa så länka den gärna!

Hoppas du är medveten om att inte ens med högre spänningar så är 1.1GHz garanterat?

Vilken bios du ändrar spelar ingen större roll. Dock blir den ju endast flashad på en om du flashar den.

Lättast är nog att antingen ta det bios du vill ha och flasha i DOS eller de eventuella ATI flashprogram som finns.
Om du ska ändra själv så är det nog hex-editor som gäller.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler