Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2009

Datorn död

Hej i förrgår dog våran MSI GT683
den startar helt enkelt inte kopplar man in laddaren då lyser inget på datorn det brukar ju vara, nån lampa som lyser på den även om den inte är igång.
Samt att start knappen har varit jätte knepig ett tag nu man få trycka skithårt för att starta den, men nu startar den inte med eller utan batteri med laddaren i dvs ström.
jag köpte för ett tag sedan en SSD disk till min Lenovo Ideapad Y500 den med dubbla GT750M.
det följde med en grej med SSD´n som gjorde att jag kunde flytta hela Windows med deras one key grej vet ej vad processen heter men, det jag undrar är.
Kan jag använda den USB grejen att koppla in hDD´n från MSI datorn så ajg kan rädda grejer från den HDD´n som foton och sånt?
eller måste jag köpa ett externt chassi?
Lenovon som är den enda datorn nu har inte plats för 2,5" HDD´N
Med vänlig hälsning

[MSI GE70 2OE-014NE]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Borde bara vara att koppla in den med "USB grejjen" och föra över filerna du vill rädda. Om du kopplar in den så borde den dyka upp som en disk i utforskaren. Borde inte behöva använda något speciellt program....men det är väll bara att testa?

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2009

ok för kom just på att ssd och sata använder smaa typ av koppling vare sig det är kablar eller denna usb grej med uttag man trycker in i HDD´n sen borde det bara vara att koppla in den i usb´n och rädda filerna som du säger
tackar

[MSI GE70 2OE-014NE]