Permalänk
Medlem

Ni med extern startknapp se hit.

Tjena. Otroligt sugen på att göra något liknande.
Mina frågor är du hur och vad man behöver.
Jag kan nätt och jämt koppla högtalare så mina elkunspaker bör ses som nyfödda
Nån som kan hjälpa mig. En guide med länkar etc hade varit kalas.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Intel3770:

Tjena. Otroligt sugen på att göra något liknande.
Mina frågor är du hur och vad man behöver.
Jag kan nätt och jämt koppla högtalare så mina elkunspaker bör ses som nyfödda
Nån som kan hjälpa mig. En guide med länkar etc hade varit kalas.

Mvh

Kan du utveckla lite mer vad det är du vill göra? Extern startknapp har du väl redan på ditt datorchassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Kan du utveckla lite mer vad det är du vill göra? Extern startknapp har du väl redan på ditt datorchassi?

Sorry för det. Jo jag bygger ett nytt nyttskrivbord och har byggt in hela volymkontrollen i skrivbordet. Allt som går att Att dölja ska döljas
Datorn kommer även den byggas in så jag tänkte då ta och fixa en on/off knapp som sitter fast på skrivbordet istället.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Avstängd

Knipsa av kablarna ifrån org startknappen och sätt dit på en ny fjädrande knapp
Jag använder denna
http://mnpctech.com/case-mods-gaming-pc-liquid-modding-custom...

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/Mini-Remote-Control-Switch-DC12V-1CH-...

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Det är lättare än vad man tror. Men som en sa här uppe, knippsa av kablarna till din start knapp nu och löd på en återfjädrande knapp (med längre sladd då).

Grundprincipen är väl egentligen: Du har två stift på ditt moderkort som behöver en liten ström stöt för att datorn skall starta. Dock om du slår på strömmen till de två stiften och strömmen är på en längre stund så startar datorn om. (Precis samma sak som när du håller in startknappen nu för att "döda/strypa" datorn). Där av att du måste ha en återfjädrande knapp.

Hoppas det gav dig lite mer kött på bena.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk

Programmerbar fjärrstyrd power switch som man kan ha annat roligt med också om man använder Girder
kommer inte ihåg om det var den här IgorPlug-USB eller USB Ultra IR-Receiver v2.0

Visa signatur

Jag stör mej aldrig på saker, bara på människor.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Vidstig:

Grundprincipen är väl egentligen: Du har två stift på ditt moderkort som behöver en liten ström stöt för att datorn skall starta. Dock om du slår på strömmen till de två stiften och strömmen är på en längre stund så startar datorn om. (Precis samma sak som när du håller in startknappen nu för att "döda/strypa" datorn). Där av att du måste ha en återfjädrande knapp.

Hoppas det gav dig lite mer kött på bena.

Det är tillomed ännu enklare än så, det ena stiftet är ett jordstift och har ingen egentlig funktion utan det som krävs för att datorn ska starta är att det andra stiftet (pin 11 på Sabertooth Z77 enligt manualen) jordas. Vet man vilket stift av de två som är startstiftet går det att ansluta en enkel kabel till den och röra andra änden vid chassit så startar datorn.

Eftersom resetknappen funkar på samma sätt går det exempelvis att göra en kombinerad start- och resetknapp med enbart tre ledare, de kan dela på samma jordanslutning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]