Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Ej fungerande datorfläktar

Någon månad efter att jag köpt min dator slutade alla mina chassi fläktar fungera, detta gör ju såklart att min dator blir väldigt varm, har också en "kontrolldosa" för mina fläktar där jag kan sänka och höja kraften i fläktarna. Med denna går det dock inte att stänga av fläktarna helt så jag tror inte det är problemet. kan tillägga att jag inte heller fipplat med något tokigt i datorn.

Någon som vet vad detta kan bero på eller hur man fixar det, eller tror ni att det blir inlämning?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Johankish:

Någon månad efter att jag köpt min dator slutade alla mina chassi fläktar fungera, detta gör ju såklart att min dator blir väldigt varm, har också en "kontrolldosa" för mina fläktar där jag kan sänka och höja kraften i fläktarna. Med denna går det dock inte att stänga av fläktarna helt så jag tror inte det är problemet. kan tillägga att jag inte heller fipplat med något tokigt i datorn.

Någon som vet vad detta kan bero på eller hur man fixar det, eller tror ni att det blir inlämning?

Vad är det för fläktkontroller?
Strömkabeln glappar lite är min gissning

| Fractal Design R4 | Asus M5A99FX PRO R2.0 | AMD FX-9590@ 5.092 GHz | Sapphire R9 290 | Corsair 750W | 8GB 1600Mhz | Samsung 120GB SSD |

Projekt: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1268511-pr...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

tryck i hårt! kablarna

don't worry, be happy