Returrätt på en vara jag fått på garantin?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011

Returrätt på en vara jag fått på garantin?

Idag lämnade jag in en produkt på garantin eftersom att den slutade att fungera efter ungefär ett år av användande. Tillverkargarantin var på 2 år och jag undrar om man har retur/ångerrätt på den nya varan jag fick på garantin? Om ni undrar så är den köpt på SIBA.

/azz0n^

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av azz0n^:

Idag lämnade jag in en produkt på garantin eftersom att den slutade att fungera efter ungefär ett år av användande. Tillverkargarantin var på 2 år och jag undrar om man har retur/ångerrätt på den nya varan jag fick på garantin? Om ni undrar så är den köpt på SIBA.

/azz0n^

Nej

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Nej det skulle vara väldigt konstigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2010

Ångerätt är väl bara 14 dagar efter man beställt produkten dagar oftast

Intel Core i7 6700K 4.0 GHz | be quiet! Pure Rock | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | XFX 550W Core Edition | MSI Radeon 280x Gaming | Fractal Design Arc Midi R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011

Min vän fick ett nytt headset på garantin som han bytte in mot ett annat och betalde mellanskillnaden. Trodde att det ungefär var samma sak men aja.

Börjar en ny garantitid på den nya varan jag fått eller fortsätter den på den gamla?

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av azz0n^:

Min vän fick ett nytt headset på garantin som han bytte in mot ett annat och betalde mellanskillnaden. Trodde att det ungefär var samma sak men aja.

Börjar en ny garantitid på den nya varan jag fått eller fortsätter den på den gamla?

gamla tyvärr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av MaKerS:

gamla tyvärr

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av azz0n^:

Det där handlar om att han fick köpet hävt, inte någon retur- eller ångerrätt. Beroende på vilken typ av vara du lämnat in kan samma sak ske även här, dock mindre troligt eftersom du skriver att du lämnade in den. Som alltid är det svårt att ge korrekta svar när inte all information finns att tillgå...

Garantitiden räknas från när du köpte prylen.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av azz0n^:

Det är i så fall good will från företaget.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av azz0n^:

Det du kunde gjort var när de bekräftade att det var fel på varan var att betala mellanskillnaden till en sak du ville ha. Har gjort det nästan vid varenda garantiärende jag haft. Inget speciellt för de tjänar endå lika mycket pengar på det som om du hade fått den gamla produkten.

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010

Fick du en likadan vara så gäller datum från när du köpte den fick du en utbytes vara som är en annan modell så gäller det från bytes datum.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: Acer XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av azz0n^:

/azz0n^

Glömde fråga men antog att du har köpt varan i butik? Ifs. är ångerrätten inte aktuell, den gäller bara vid distans och hemförsäljningsköp. Visst har Siba öppet köp men det är helt frivilligt och i såna här fall är det upp till butiken att avgöra om det gäller ersättningsvaror. Dessutom har du ju redan accepterat Sibas lösning.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk