Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Tror inte det blir bättre än ursprunget. Köpte ju inte det bästa jag hittade. Det mesta jag köper på ICA håller faktiskt "njaaaaa-kvaitet"
Betydligt bättre när man åker till köttbutiken med egen går utanför byn

Köpte dock lite billig ryggbiff igår. Hel denna gången så jag fick stycka det själv. 3-4cm skivor.
Det blir ju helt klart väldigt bra resultat med denna lösningen Varför spendera tusentalskronor liksom som amatör när detta fungerar ypperligt.
Nu är jag troende så ska försöka göra något extra fint till helgen om jag får resten med mig

2 timmars vattenbad, 20 sekunder totalt i pannan skulle jag tro, körde en riktigt het panna med olja så jag fick lite stektyta bara

http://imageshack.com/a/img21/1368/ofqh.jpg

http://imageshack.com/a/img32/1999/914q.jpg

Här sitter man på kvällen och ser det där! Oj vad det kurrar i magen!!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetrekki:

hmm en sån här?

http://www.ebay.com/itm/Dual-Digital-PID-Temperature-Controll...

de e ju nästan för bra för att vara sant. var hitta du doppvärmaren du använde?

// Claes

Yes, och doppvärmaren köpte jag lokalt faktiskt, orkade inte beställa då det var sista delen jag inte hade, runt hundringen
Men finns betydligt billigare på ebay. Lite mer kräm än den jag har är inte fel, 350W. Har en extra jag ska försöka montera in med, annars hade nog bara köpt en starkare på runt 800W eller mer.

Sen en bättre sensor än den som följer med, då den inte är vattentålig på något viss och det finns mer exakta.
Kan slänga ihop en lista på delarna.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Detta är den ultimata tråden, för oss vegetarianer.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ni kan sitta och önska ni kunde äta det goda på bilderna iallafall, alla kan njuta av en bild

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Man ska fan inte titta in i denna tråden 10 minuter innan lunch... rena ramma självplågeriet.

Skrivet av Lifooz:

Detta är den ultimata tråden, för oss vegetarianer.

Man kan göra wok med Sous vide om man vill, men ja det är bäst för kött eller fettig fisk som t.ex lax eller tonfiskfiléer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Detta är den ultimata tråden, för oss vegetarianer.

Det finns många bra recept på grönsaker i sousvide, man kan få de precis sådär superaldente som man vill ha dem. Sen är det ju så att när man vacumförpackar grönsaker så händer det trevliga saker med cellväggarna som gör att man kan impregnera frukt, bär och grönsaker med roliga marinader, smaker och få helt nya texturer och upplevelser.

Problemet är att det är lättare att fota ett perfekt köttstycke och visa på hur bra det blev än en sparris. Läs Mordernist Cuisinne och kapitlen om grönsaker där så kommer du få mycket bra läsning.

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråden i hopp om uppdateringar på version 2
Skulle också vara trevligt att få en lista på vart du köpt alla delarna, framförallt doppvärmarna.