Någon som vet hur man brukar Värdecheck från Net on Net?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Någon som vet hur man brukar Värdecheck från Net on Net?

Tjena! Jag fick en värdecheck på 100kr när jag handlade på Net on Net för inte så länge sen. Men jag kan banne mig inte hitta vart man ska fylla i informationen för att få 100kr rabatt. Någon som har en aning?

Värdechecken ser ut såhär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Är det en kod under det svarta?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Handlar du online så är ju steg 4 i utcheckningen: Presentkort. Borde vara där, eller?

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Raz159:

Är det en kod under det svarta?

Yes jag har målat över koden med svart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Det kanske till och med är så att funktionen för att skriva in rabatkoden har försvunnit eftersom den har gått ut. Fast det låter rätt osannolikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av giplet:

Handlar du online så är ju steg 4 i utcheckningen: Presentkort. Borde vara där, eller?

Ja man tycker det borde vara det. Gått igenom utcheckningen väldigt noga flera gånger men hittar ingen stans något fält för värdechecken.
Dom kanske tänker att giltighetstiden skulle vara slut. Men står det "till den 6'e Januari" så ska det ju faktiskt fungera i dag också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Artcore:

Tjena! Jag fick en värdecheck på 100kr när jag handlade på Net on Net för inte så länge sen. Men jag kan banne mig inte hitta vart man ska fylla i informationen för att få 100kr rabatt. Någon som har en aning?

Värdechecken ser ut såhär.

Jag fick också en värdecheck nyss och blev lite fundersam på hur man använder dem så jag testade och kom fram till att det fungerar som ett presentkort

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Raz159:

Det kanske till och med är så att funktionen för att skriva in rabatkoden har försvunnit eftersom den har gått ut. Fast det låter rätt osannolikt.

Jo tänkte så också, men den har ju egentligen inte gått ut. Eftersom det står till den 6e borde det ju funka hela dagen idag också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Ser koden ut såhär?

http://imgur.com/YyfuiFY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av L0bbe:

Jag fick också en värdecheck nyss och blev lite fundersam på hur man använder dem så jag testade och kom fram till att det fungerar som ett presentkort

Jaha, men hur fyller du i allt då? "Kortkod/telefonnummer" som Värdekoden på kortet? Och fyller du i belopp som 100 då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Artcore:

Ja man tycker det borde vara det. Gått igenom utcheckningen väldigt noga flera gånger men hittar ingen stans något fält för värdechecken.
Dom kanske tänker att giltighetstiden skulle vara slut. Men står det "till den 6'e Januari" så ska det ju faktiskt fungera i dag också.

Välj presentkort vid utcheckning och knappa in värdekoden, pinkod och 100kr

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Jag fixade det. Man skriver in "Värdekoden" från checken i fältet för "Kortnummer" i presentkortssteget i utcheckningen. Sen fyller man i "pinkod" från värdechecken i fältet för "säkerhetskod" i utcheckningen.

Oerhört otydligt från Net on Net tycker jag.
Men tack för all hjälp alla!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Förstår inte riktgt. Värdekoden, kortnummer - ok.

Men vad är pinkoden på värdechecken?