Asus RT-AC87U med Quantenna sägs vara världens snabbaste router för konsumenter

Permalänk
Medlem

Köpte en RT-AC68U i julas. Så länge fick jag ha det värsta. Life, oh why must you always mock me?

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Undrar om det är värt att byta ut min trotjänare dlink 655? Har funkat finfint för mig under dom åren jag har haft den. Kanske ska stanna kvar med den tills den ger upp.

jag tycker mig minnas att den har 11 års garanti, bara så du vet om den skulle pajja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Mmm. Hoppas Asus har bättre koll på firmware och kvalitet på den när den släpps än vad dom haft på ac68. Det verkar vara stora skiftningar i hur just 68:an funkar och det kommer den ena fw uppdateringen efter den andra. Jag tror jag är nöjd med min men det krävdes en del fixande innan det började funka i närheten av vad det borde.

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk

hm undrar hur mkt bättre den blir än nighthawk routern från netgear

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

Härlig artikel, ska tydligen handla om en snabb router, men nämner inte något om routing specsen.....

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vad ska du med 10Gb/s till?

Asså inte ens över LAN är det värt typ internt.

Tänk dej strömmad gaming från central gamingmaskin i garderoben. Vidare, min filserver är brutalt överdimensionerad för att sitta på ett 1Gb LAN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Finns Terabit oxå om du vill betala för det.

madness

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

AC66U har redan stöd för den "nya" ac-tekniken. Vad är det som är nytt egentligen?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

4k my ass!, Håller på med video och ett 1728x972 klipp ger nästan 0,6 gigabit per sekund. Inte äns 1080p alltså, utan att ta hänsyn till overheadtrafik.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Core i5 8600K | ASUS PRIME Z370-A | Nvidia Geforce GT1030 | Samsung NVMe 960 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

160hz bandet är det nya mot dagens 80hz band. Men enheterna måste naturligtvist stödja 160 bandet för att man ska kunna nyttja det.

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Skrivet av swecop:

Hopp! 12 dagar ha ägt en RT-AC68u. Bir återköp imorgon innan jobbet :('

Du lär nog inte se denna i Sverige förens tidigast sommaren om du nu vill stå utan router så länge. AC68 kom ju först för knappt 2 månader sen i Sverige.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Meh, roligare att kolla på företagsprylarna och trådat nät. WiFi är ju i stort sett enbart för säng surf och mobil. Iallafall i mitt hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proson:

4k my ass!, Håller på med video och ett 1728x972 klipp ger nästan 0,6 gigabit per sekund. Inte äns 1080p alltså, utan att ta hänsyn till overheadtrafik.

Dom skrev inte att det var okomprimerad 4k

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Meh, roligare att kolla på företagsprylarna och trådat nät. WiFi är ju i stort sett enbart för säng surf och mobil. Iallafall i mitt hem.

Samma här. En stadig hemmabyggd PFSense-router med typ en Ubiquity UniFi AP kommer vara så mycket stabilare och lättare att hålla bra genomströmning. WiFi körs endast till telefoner och surflaptops. Så fort det ska spelas eller laddas ned åker sladden i, stationärt eller ej.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Nån som hört ngt när den kommer ut i Sverige? Såg att bestbuy i USA har börjat sälja den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bgmate:

Nån som hört ngt när den kommer ut i Sverige? Såg att bestbuy i USA har börjat sälja den.

Svarar på min egen fråga. Kollade med Asus och de sa:
beräknas anlända till Sverige I Oktober