Touchpad fungerar inte efter sleep!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Queenstown NZ
Registrerad
Apr 2011

Touchpad fungerar inte efter sleep!

Tjena!
Jag har en HP EliteBook 8560p som jag nyss uppgraderade från Win 7 till 8.1.
Allt hade fungerat fint om det inte hade varit för touchpaden som lägger av efter det att datorn går i viloläge.
Drivrutinen vill helt enkelt inte starta efter sleep, vilket bidrar till att jag får starta om datorn varje gång.
Jag har den senaste (och enda) drivrutinen för Windows 8.1, och har testat flera tidigare versioner utan framgång.
Något som jag nyligen märkte är att den funkar efter hibernation, alltså inte sleep. Men eftersom sleep är betydligt snabbare än hibernation, vill jag helst få det att funka där med.

Så, någon som har några tankar kring vad det kan vara som spökar?

All hjälp uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Hur funkar det med en mus? Vägrar den att svara efter viloläge?
Öppna device manager och kontrollera att allt stämmer. Om det gör det så ställ ner den i viloläge och väck datornsedan och se om device manager säger något annat då. Kan vara att drivrutiner hamnar fel i minnet och därför slutar fungera.

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Queenstown NZ
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av gustav901:

Hur funkar det med en mus? Vägrar den att svara efter viloläge?
Öppna device manager och kontrollera att allt stämmer. Om det gör det så ställ ner den i viloläge och väck datornsedan och se om device manager säger något annat då. Kan vara att drivrutiner hamnar fel i minnet och därför slutar fungera.

Hej och tack för svaret!
Trodde att tråden hade dött helt och hållet.

Enhetshanteraren hittar touchpaden både före och efter viloläge, men drivrutinen drar helt enkelt inte igång.
Detta nämns det dock inte av enhetshanteraren som hävdar att allt stämmer både före och efter viloläge.
Mus fungerar utmärkt efter viloläge.

EDIT:
Jag har nu gått tillbaka till 7 igen, men där kan jag inte ens välja att gå i viloläge över huvud taget nu.
Googlat lite och det skall tydligen också ha att göra med drivrutiner.
Verkar som att Windows 7 märker att någon drivrutin fattas och därmed hindrar mej från att välja viloläge, till skillnad från 8.1.
Vad det kan handla om för drivrutin vet jag dock inte, eftersom jag installerat drivrutiner för touchpaden och dessutom testat många olika versioner av den både för 7 och 8.1.