MSI visar R9 290X Lightning på CES 2014

Permalänk
Cylon

MSI visar R9 290X Lightning på CES 2014

Komponentmakaren MSI visar inte bara upp nya moderkort i sin hotellsvit på årets CES-mässan. På plats finns även det påkostade grafikkortet Radeon R9 290X Lightning.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

jäävlar vilket kort grym strömförsörjning, stort och biffigt skall det vara!

nästan värd det bara för e-pen statusen..

Permalänk
Master of Overkill

inte 780ti, 780 lighting :):)

Permalänk
Medlem

Vore coolt om nån släppte ett värstingkort på 8GB; nån som vet hur mycket extra det hade kostat att lägga på dubbelt så stora minnesmoduler?

Permalänk
Medlem

Bra att de visar upp det tidigt istället för 780 Lightning som kom ut "försent".

Permalänk
Medlem

Bara för att stilla min nyfikenhet.. Hur mycket kan detta kort tänkas väga?

Permalänk
Medlem

Ge. mig.

Ett sweclockers test på denna sen är ju givet.

Permalänk
Medlem

"Några månader"?!

Allt man är intresserad av är ju skjutet i evigheter senaste tiden... 3partskylare, spel till ps4, mantle... osv osv

Permalänk
Medlem

Väldigt biffigt kort det skulle inte sitta fel med ett sånt. PS älskade slutet på videon

Permalänk
Medlem

Den första spontana tanken var ju som de flesta här.... ooohhh ge mig... NU... sen började man klura, det blir ju merköp. Kan aldrig tänka mig att min 6 år gamla Seasonic 600wattare pallar med den här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Eller så fick de se något i MSI´s rum som vi andra inte fått se ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Vore coolt om nån släppte ett värstingkort på 8GB; nån som vet hur mycket extra det hade kostat att lägga på dubbelt så stora minnesmoduler?

Löd på själv vettja!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tvelander:

Skrivet av ZonCo:

Eller så fick de se något i MSI´s rum som vi andra inte fått se ännu

Det var MSI-representanten som sade 780 Ti när han förklarade, jag tänkte inte mer på saken. Antagligen blev det bara fel.. antagligen.

Kan hälsa att MSI även visade upp möss och en hel del gaminglaptops, jag vet inte om vi kan skrapa ihop någon nyhet på det dock.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av emilakered:

Det var MSI-representanten som sade 780 Ti när han förklarade, jag tänkte inte mer på saken. Antagligen blev det bara fel.. antagligen.

Kan hälsa att MSI även visade upp möss och en hel del gaminglaptops, jag vet inte om vi kan skrapa ihop någon nyhet på det dock.

Retas lite bara

Möss MSI intressant

Permalänk
Medlem

Vore coolt om någon tillverkare släppte ett grafikkort på 64 GB, antar då att chassitillverkarna få göra större chassi då och förmodligen andra komponenter från tillverkarna.

Permalänk
Medlem

Enormt kort!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

MSI-möss är i alla fall jag lite intresserad av!

Permalänk
Snusfri
Skrivet av emilakered:

Dom mösste ni visa upp

Permalänk
Medlem

Helt galet! Så fixar man kylningen på 290X Säger en del, men habegäret bara skriker "ge mig" (y)

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte komma in på sweclockers på Google Chrome men däremot på Explorer? Då kan jag inte se filmen istället. Vad allt skulle jävlas just idag då

Permalänk
Medlem

snyggt å maffigt och förmodligen jävligt bra. Nu kan ni åka hem från CES 2014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av larssa87:

Varför kan jag inte komma in på sweclockers på Google Chrome men däremot på Explorer? Då kan jag inte se filmen istället. Vad allt skulle jävlas just idag då

Inga problem att kolla filmen i Explorer

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Vore coolt om någon tillverkare släppte ett grafikkort på 64 GB, antar då att chassitillverkarna få göra större chassi då och förmodligen andra komponenter från tillverkarna.

Finns väl ingen anledning att släppa ett sådant kort. Antar att du inte riktigt har koll på Vad grafikminnet används till.

Kort och gott. Det finns egentligen inget kort som har nytta av mycket mer än 12GB VRam, det skulle då vara en 4Way Multi GPU lösning med 290X eller framförallt 780ti. Något som jag dessutom inte tror officiellt stöds av Nvidia.

Självklart pratar vi om en 4K skärm för att det ska vara relevant.

Permalänk
Medlem

Uppskattar verkligen Sweclockers videos från olika mässor, samtidigt så tycker jag att ni skulle kunna ta lite längre klipp och gå igenom mindre detaljer/produkter i båsen också. (Behöver inte vara perfekt framfört och tydligt). Det är kul att bara se på produkterna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hehe du vet vad du vill ha.;)
Det är lungt dom andra märker inget.
Åk hem och sätt i det.:D

Permalänk
Medlem

Kort på steroider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

"Några månader"?!

Allt man är intresserad av är ju skjutet i evigheter senaste tiden... 3partskylare, spel till ps4, mantle... osv osv

Sa inte Emil mitten av februari?

Permalänk
Medlem

Fin video! Synd bara att VISSA inte fattar att dom ska hålla käft när det är tydligen att folk spelar in nåt där?

Permalänk
Medlem

8+8+6 Mother of God
Törstigt kort ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns väl ingen anledning att släppa ett sådant kort. Antar att du inte riktigt har koll på Vad grafikminnet används till.

Kort och gott. Det finns egentligen inget kort som har nytta av mycket mer än 12GB VRam, det skulle då vara en 4Way Multi GPU lösning med 290X eller framförallt 780ti. Något som jag dessutom inte tror officiellt stöds av Nvidia.

Självklart pratar vi om en 4K skärm för att det ska vara relevant.

Exakt man hade inte kunnat utnyttja 64 GB helt meningslöst, visst de hade ju varit coolt men hälften av GB hade fått dammråttor på sig. En 4K skärm ja eller om inte fler typ 3 4K skärmar.