Permalänk
Medlem

Lego Chassi

Har alltså tänkt ta o bygga åt mig en simpel mining rigg, men istället för att ta och köpa ett färdigt chassi hade jag tänkt mig att jag skulle bygga ett utav Lego, nu är min stora fråga: vad kan jag sätta mellan moderkortet och Lego klossarna? Och borde det vara smart att köra med vattenkylning eller räcker det med bara X antal fläktar?

Jag menar det skulle ju vara ganska fatalt om man skulle vakna upp av lukten av smältande Lego..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

här kan du leta inspiration http://www.sweclockers.com/galleri/alla?fritext=lego

och angående distanser så går det lösa på alla möjliga olika vis t.ex. gänga in riktiga distanser i lego klossar, använda lego technic bitar med hål i och dra en skruv med mutter genom moderkort genom "distans" och så genom lego't och en mutter på baksidan.

sen går det väl göra på några tusen till olika vis det är nog bara fantasin och utrsustningen som sätter gränserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

här kan du leta inspiration http://www.sweclockers.com/galleri/alla?fritext=lego

och angående distanser så går det lösa på alla möjliga olika vis t.ex. gänga in riktiga distanser i lego klossar, använda lego technic bitar med hål i och dra en skruv med mutter genom moderkort genom "distans" och så genom lego't och en mutter på baksidan.

sen går det väl göra på några tusen till olika vis det är nog bara fantasin och utrsustningen som sätter gränserna.

Tack..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Men vad om kylningen då? Vad rekommenderar folk här?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

ska vi ge dig alla svar? du ska väl bygga eget o inte efter vad andra säger

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ska vi ge dig alla svar? du ska väl bygga eget o inte efter vad andra säger

Okej, sorry. Synd att se sånt här.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Rrent spontant tänker jag att lego smälter vid betydligt högre temperaturer än din rigg kommer uppnå vid sådant användande, förutsatt att den funkar som den ska.
Tror inte du behöver ösa på mer fler fläktar än man "brukar" göra i en burk, låt säga 2-3st?
Väldigt nyfiken på hur din låda kommer se ut, så om du färdigställer din idé får du gärna posta bilder.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Okej, sorry. Synd att se sånt här.

ingen fara..därav smileyn lite skoj du vet..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Enklast torde vara en riktig moderkortsplåt i legochassit. Säljs löst från Lian Li, det ger dig även jordningen mellan distanspunkterna.

http://www.inet.se/produkt/6904325/lian-li-d8000-3-motherboar...

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Skydda legot från värme med nån sorts isolering?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Enklast torde vara en riktig moderkortsplåt i legochassit. Säljs löst från Lian Li, det ger dig även jordningen mellan distanspunkterna.

http://www.inet.se/produkt/6904325/lian-li-d8000-3-motherboar...

man tackar, men måste tänka lite på vad som skulle fungera bäst.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Skydda legot från värme med nån sorts isolering?

Har tänkt använda plattor av detta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polystyren borde hålla temperaturer upp till 240 C..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

När jag byggde mitt legochassi (kolla mitt galleri för info) så använde jag bara en moderkortsplåt som värmeskydd. Mitt moderkort var felaktigt så sydbryggan blev 110C men själva legot blev aldrig varmt. tänk med på att du kan designa ett chassi som passar dina behov, med kammardesign och så, du har ju perfekta möjligheten
Kontakta mig gärna på PM; ifall du undrar något

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Skydda legot från värme med nån sorts isolering?

varför? hur varmt har du i din dator igentligen :S om det blir så varmt klarar inte nått av komponenterna av det heller...dom som har plastskal mm..överhettning deluxe..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

När jag byggde mitt legochassi (kolla mitt galleri för info) så använde jag bara en moderkortsplåt som värmeskydd. Mitt moderkort var felaktigt så sydbryggan blev 110C men själva legot blev aldrig varmt. tänk med på att du kan designa ett chassi som passar dina behov, med kammardesign och så, du har ju perfekta möjligheten
Kontakta mig gärna på PM; ifall du undrar något

mm tack, har just hört lite samma av en vän att jag borde ta en bit av chassi o sätta in.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.