Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2012

Spegelfilm, köpa var?

Nu är de så att jag håller på med ett bygge. En sak jag vill göra är att sätta spegelfilm på glaset på sidan, så att insidan enbart syns när datorn är på och allt lyser. Söker alltså en sådan som speglar om ljus inte lyser bakom. Liknande filmer brukar finnas som skärmskydd till mobilen.

Var hittar jag dessa?

CaseLabs STH10 | Asus Rampage IV Black Edition | Intel Core i7 4820K | GTX 1080Ti x2 SLI | 64GB Corsair Vengeance 1866 Mhz (8x8GB) | 2x256GB Samsung SSD | 1TB Samsung SSD | 2x3TB HDD | 1TB HDD (Backup-disk) | Slimline Sony Bluray reader & DVD burner | Corsair AX1200 Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Andiders:

Nu är de så att jag håller på med ett bygge. En sak jag vill göra är att sätta spegelfilm på glaset på sidan, så att insidan enbart syns när datorn är på och allt lyser. Söker alltså en sådan som speglar om ljus inte lyser bakom. Liknande filmer brukar finnas som skärmskydd till mobilen.

Var hittar jag dessa?

tog mig 20sec att hitta.. andra länken uppifrån.
https://www.google.se/#q=plastfilm+spegelfilm&safe=off

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av jonatan80:

tog mig 20sec att hitta.. andra länken uppifrån.
https://www.google.se/#q=plastfilm+spegelfilm&safe=off

Antar att du menar denna:
http://www.solfilmer.se/en-utvandig-spegelfilm-p-139.html?osC...

Vad jag inte riktigt fattar är måtten jag får. Och hur vet jag att det är sådan film som ljuset kommer lysa igenom? Vill vara säker på att jag ser komponenterna när datorn är på och LED:n lyser på insidan. Föredrar att fråga för att få förslag på de folk kan säga är bra då de har erfarenhet av produkten i fråga, inte bara googla fram, sedan få en produkt som inte presterar som jag vill.

CaseLabs STH10 | Asus Rampage IV Black Edition | Intel Core i7 4820K | GTX 1080Ti x2 SLI | 64GB Corsair Vengeance 1866 Mhz (8x8GB) | 2x256GB Samsung SSD | 1TB Samsung SSD | 2x3TB HDD | 1TB HDD (Backup-disk) | Slimline Sony Bluray reader & DVD burner | Corsair AX1200 Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Andiders:

Vad jag inte riktigt fattar är måtten jag får. Och hur vet jag att det är sådan film som ljuset kommer lysa igenom? Vill vara säker på att jag ser komponenterna när datorn är på och LED:n lyser på insidan. Föredrar att fråga för att få förslag på de folk kan säga är bra då de har erfarenhet av produkten i fråga, inte bara googla fram, sedan få en produkt som inte presterar som jag vill.

maila och fråga ? dom kanske kan skicka ut nån provbit på 10 X 10 cm så du kan testa din teori

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Andiders:

Det står ju klart och tydligt vad du får.

Första alternativet är en solfilm på 0,92m x löpmeter , ska du ha 2.75 meter lång film så skriver du in 2,75 och du får en Solfilm på 0,92(bred)x2,75(längd).

Spegelfilm får du nog dessutom billigare om du köper från någon bildekors firma.

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gdansk
Registrerad
Jan 2011

är inte mirror tint till bilen billigare? det kan du köpa från ebay

men vet inte om resultatet blir som du förväntar dej

men tror att runt 20-35% spegel lär funka fint, men testa dej fram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

Kolla Biltema

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2012

Nu har ju dock ingen av dom spegeleffekt. Vilket är ganska logiskt då spegeltoning är olagligt på bilar i Sverige då de kan blända folk.