Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Frakt Cdon?

Jag skulle vilja ha tips på hur jag kan skicka tillbaka mitt tangentbord till cdon på bästa och billigaste sätt
Det stod att postförskott och efterkrav är inte tillåtet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Be dem skicka ut en retursedel?

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

De borde ha gett dig instruktioner om hur du ska returnera produkten. Du har väl kontaktat dem om returen i förväg?

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av widL:

De borde ha gett dig instruktioner om hur du ska returnera produkten. Du har väl kontaktat dem om returen i förväg?

Precis.
Annars blir det ju bara en gratis present till CDON's lager om man säger så

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av meaow:

Jag skulle vilja ha tips på hur jag kan skicka tillbaka mitt tangentbord till cdon på bästa och billigaste sätt
Det stod att postförskott och efterkrav är inte tillåtet.

Är det för garantiärende borde de stå för frakten samt skicka en fraktsedel till dig. I annat fall om du t.ex ska lämna tillbaka det med ångerrätt brukar man få stå för frakten själv. Hur CDON gör vet jag inte men INET brukar skicka en fraktlapp man kan använda och så drar de av 100:- från beloppet du ska få tillbaka.

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ 4.6GHz | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | WD RED 4TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

enligt lagen får du själv avgöra hur du skickar inom rimliga gränser så klart. Enklast är att helt enkelt packa skiten och skicka med posten rakt av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Jag får alltid med fraktsedel för returer hos CDON med undantag för kläder ibland.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Det billigaste är troligen att få en digital retursedel av dem, fråga deras support om dom kan lösa det mot ett avdrag i frakten.

Annars är det nog brev eller företagspaket som gäller, i och med att dom inte kommer att gå och hämta ut paketet så rekommenderar jag inte att du kör Postpaket, då det isåfall kommer till ombud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Förlåt hade lite bråttom när jag gjorde denna tråden, en hållplats innan jobbet
Är detta returfraktsedeln? http://imgur.com/oKSAR6h
Gäller den vid ångerrätt?
Ja jag har kontaktat CDONs kundtjänst, men jag ville bara kolla om någon annan kunde dela med sig av sin erfarenhet vid retur till CDON.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av meaow:

Förlåt hade lite bråttom när jag gjorde denna tråden, en hållplats innan jobbet
Är detta returfraktsedeln? http://imgur.com/oKSAR6h
Gäller den vid ångerrätt?
Ja jag har kontaktat CDONs kundtjänst, men jag ville bara kolla om någon annan kunde dela med sig av sin erfarenhet vid retur till CDON.

Ja, det är den rätta lappen. Gick väldigt smidigt när jag fick byta mitt 660ti. Om du vill ha hjälp kan du starta ett returärende (tror det heter så), då får du mer eller mindre chatta med en anställd och få instruktioner om du behöver.

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av llrobbanll:

Är det för garantiärende borde de stå för frakten samt skicka en fraktsedel till dig. I annat fall om du t.ex ska lämna tillbaka det med ångerrätt brukar man få stå för frakten själv. Hur CDON gör vet jag inte men INET brukar skicka en fraktlapp man kan använda och så drar de av 100:- från beloppet du ska få tillbaka.

Det var dåligt av Inet måste jag säga. CDON skickar gratis fraktsedel och betalar tillbaka alla pengar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Klappa:

Det var dåligt av Inet måste jag säga. CDON skickar gratis fraktsedel och betalar tillbaka alla pengar.

Tror det beror på vilket lager CDON skickar från, får returlappar kanske hälften av gångerna. Givetvis har det saknats de senaste gångerna jag gjort returer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Nizze_Trial:

Tror det beror på vilket lager CDON skickar från, får returlappar kanske hälften av gångerna. Givetvis har det saknats de senaste gångerna jag gjort returer

Bara att påpeka så får du en sådan. Jag fick 2st förra gången av misstag...

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Klappa:

Det gäller inte alltid, ska påpekas. Om returen inte är på grund av fel från deras sida, så är det inte alltid man får gratis returfrakt.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Klappa:

Är det dåligt att du inte får en tjänst du inte betalat för?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av LemurenSwe:

Är det dåligt att du inte får en tjänst du inte betalat för?

Nja det är ju inte goodwill från Inets sida. Visst de flest kanske inte betalar tillbaka något alls men det är emot distansköpslagan gissar jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Klappa:

Nja det är ju inte goodwill från Inets sida. Visst de flest kanske inte betalar tillbaka något alls men det är emot distansköpslagan gissar jag.

Så länge det inte var något fel på produkten du köpte kan du inte kräva att företaget ger dig retur på en vara. (Enligt Distansköplagen)
Handlar det bara om att du inte vill ha produkten så är du skyldig att betala retur.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.