Phanteks enthoo primo SSD fästen

Permalänk
Medlem

Phanteks enthoo primo SSD fästen

Hej har i dag monterat all hårdvara i ett enthoo primo.Det var en fröjd att bygga i det men har en fundering,Det ska väl följa med fästen till att montera 2.5 tums diskar på baksidan av moderkortsplåten ?

Jag hittar då iaf inga sådana varken i chassit eller i kartongen så funderar om dom missat att skicka med dom så undrar vars hittade ni fästena i era chassin när dom var nya ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xaser:

Hej har i dag monterat all hårdvara i ett enthoo primo.Det var en fröjd att bygga i det men har en fundering,Det ska väl följa med fästen till att montera 2.5 tums diskar på baksidan av moderkortsplåten ?

Jag hittar då iaf inga sådana varken i chassit eller i kartongen så funderar om dom missat att skicka med dom så undrar vars hittade ni fästena i era chassin när dom var nya ?

?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Haha får överväga den lösningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaser:

Haha får överväga den lösningen

Annars är ju dubbelhäftande tejp den klassiska lösningen. Eftersom SSDer inte har några rörliga delar så bör det va lugnt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

trycker alltid fast mina ssd'er med kardborrband på baksidan av moderkortsplåten, rekomendera! Finns på clasohlson! bl:
http://www.clasohlson.com/se/Kardborreband/Pr344680001

bättre än dubbelhäftande då du lätt kan ta bort:)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Kardborreband =]

Permalänk
Medlem

Haha många bra tips men hade som sagt helst haft dom fästen som borde ha följt med

Permalänk
Medlem

men sitter ju två vaggor på sidan av 5,25 platserna.

Har själv detta chassi så jag är rätt säker