Permalänk
Avstängd

Varför behöver jag mic boost?

Hejsan innan ni börjar klaga eller hacka på mig så vill jag att ni noga läser igenom tråden som jag kommer lägga 10 min på att skriva.
DEt var såhär jag ahde ett headset som man sätter i i mic och hörlurs uttaget på en dell dator. Dell Studio Xps eller vad den nu heter. Jag brukade ofta göra inspelningar med Audacity och ljudet var bra och volymen okej. Sen så köpte jag en gaming dator och testade ljudet där med mitt headset och då behövde jag mic boost för annars hördes jag inte. Men sedan så när jag tog headsetet och satte det i gamla datorn så behövde jag helt plötsligt mic boost där också. Vilket jag tyckete var konstigt eftersom det inte är ett usb headset och jag vill ogärna behöva ha mic boost för det gör att min mic börjar brusa. Och jag har provat med flera olika headset och alla behöver jag mic boost på och det är ju konstigt för att jag har aldrig behövt det innan. Så snälla hjälp mig :).
Kan även tillägga att jag vill gärna slippa mic boost på gaming datorn också. Men det viktigaste är den gamla datorn eftersom den har funkat utan mic boost innan.
Fattar någon vad jag menar???

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz