Elgiganten "blåste" grannen på 3300 kr via supportavtal - PROBLEMET LÖST 2014-01-17

Permalänk
Medlem

Där fick denna händelsen ett slut

Igår så hade El-Giganten ringt grannen och bett honom att komma dit eftersom han hade ett supportavtal som han skulle få lämna tillbaka, så idag så körde vi ner till El-Giganten i Löddeköpinge för att lämna tillbaka supportavtalet.

Vi gick in på El-Giganten och blev denna gången mycket trevligt bemötta, personen som vi fick prata med var Varuhuschefen Sam (Personen i fråga som ringt grannen).

Sam visade sig vara en mycket trevlig person och var betydligt behagligare att resonera med och bad givetvis om ursäkt för denna händelsen, att grannen inte fått någon kopia på supportavtalet erkände han måste varit en stor miss får deras sida. Han hade även pratat med försäljaren och även han var ledsen för att det blivit ett sånt missförstånd mellan han och grannen.

Sam missade givetvis inte att påpeka för mig "att man inte skall skriva hur mycket skit som helst om saker man inte riktigt förstår eftersom min granne inte betalt 3300kr utan istället fått betala 2700 kr (pga. en rabatt som jag missat längst ner på kvittot) och att denna händelsen givetvis skulle kunnat lösts på ett smidigare sätt utan att jag skapade tråkiga trådar på diverse forum..."

Måste erkänna att jag inte kan lägga skulden på Sam eftersom han informerade oss om att han varit bortrest mycket och först läst om händelsen så sent som igår, om han varit på plats så skulle han löst detta lilla problem utan något som helst tjafs menade han.

Vill i alla fall säga att händelsen löstes som den borde och nu är alla glada, ett tack till Sam som behandlade oss som man bör behandla sina kunder

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Där fick denna händelsen ett slut

Igår så hade El-Giganten ringt grannen och bett honom att komma dit eftersom han hade ett supportavtal som han skulle få lämna tillbaka, så idag så körde vi ner till El-Giganten i Löddeköpinge för att lämna tillbaka supportavtalet.

Vi gick in på El-Giganten och blev denna gången mycket trevligt bemötta, personen som vi fick prata med var Varuhuschefen Sam (Personen i fråga som ringt grannen).

Sam visade sig vara en mycket trevlig person och var betydligt behagligare att resonera med och bad givetvis om ursäkt för denna händelsen, att grannen inte fått någon kopia på supportavtalet erkände han måste varit en stor miss får deras sida. Han hade även pratat med försäljaren och även han var ledsen för att det blivit ett sånt missförstånd mellan han och grannen.

Sam missade givetvis inte att påpeka för mig "att man inte skall skriva hur mycket skit som helst om saker man inte riktigt förstår eftersom min granne inte betalt 3300kr utan istället fått betala 2700 kr (pga. en rabatt som jag missat längst ner på kvittot) och att denna händelsen givetvis skulle kunnat lösts på ett smidigare sätt utan att jag skapade tråkiga trådar på diverse forum..."

Måste erkänna att jag inte kan lägga skulden på Sam eftersom han informerade oss om att han varit bortrest mycket och först läst om händelsen så sent som igår, om han varit på plats så skulle han löst detta lilla problem utan något som helst tjafs menade han.

Vill i alla fall säga att händelsen löstes som den borde och nu är alla glada, ett tack till Sam som behandlade oss som man bör behandla sina kunder

Intressant att rabatten på 600:- tydligen gjorde att det inte var värt att skriva om. Också intressant att det borde ha gått att lösa smidigare nu när det kom ut för allmänn beskådan, men tydligen inte innan dess.

Hur som helst skönt att det löste sig bra för din granne.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

glad att de löst sej men sjukt man måste ta till media för få rätt o ett respektfullt bemötande

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av newflag:

Där fick denna händelsen ett slut

Igår så hade El-Giganten ringt grannen och bett honom att komma dit eftersom han hade ett supportavtal som han skulle få lämna tillbaka, så idag så körde vi ner till El-Giganten i Löddeköpinge för att lämna tillbaka supportavtalet.

Vi gick in på El-Giganten och blev denna gången mycket trevligt bemötta, personen som vi fick prata med var Varuhuschefen Sam (Personen i fråga som ringt grannen).

Sam visade sig vara en mycket trevlig person och var betydligt behagligare att resonera med och bad givetvis om ursäkt för denna händelsen, att grannen inte fått någon kopia på supportavtalet erkände han måste varit en stor miss får deras sida. Han hade även pratat med försäljaren och även han var ledsen för att det blivit ett sånt missförstånd mellan han och grannen.

Sam missade givetvis inte att påpeka för mig "att man inte skall skriva hur mycket skit som helst om saker man inte riktigt förstår eftersom min granne inte betalt 3300kr utan istället fått betala 2700 kr (pga. en rabatt som jag missat längst ner på kvittot) och att denna händelsen givetvis skulle kunnat lösts på ett smidigare sätt utan att jag skapade tråkiga trådar på diverse forum..."

Måste erkänna att jag inte kan lägga skulden på Sam eftersom han informerade oss om att han varit bortrest mycket och först läst om händelsen så sent som igår, om han varit på plats så skulle han löst detta lilla problem utan något som helst tjafs menade han.

Vill i alla fall säga att händelsen löstes som den borde och nu är alla glada, ett tack till Sam som behandlade oss som man bör behandla sina kunder

Bra att det löste sig.
Men jag tycker det var ett ytterst märklig kommentar från varuhuschefen...
Vadå? Ska inte en konsument få uttrycka sina tankar om en händelse på internet?
Går en sak inte rätt till så klagar man, det är så det fungerar.
Sen att skylla på att man varit borta osv? Det ska väl finnas en andra person i hierarkin som tar över när han inte är där?

Men jaja, man ska inte älta sådant som är löst.
Slutet gott, allting gott.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Bortrest? Han hade ju skickat sina anställda som hälsat från honom att de inte gick att ta tillbaka? Tror bara denne Sam försöker rädda vad som går att rädda just nu.

Kul att det löste sig till slut, trist att man måste behöva dra något så litet så jävla långt bara!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070