Adware elr dylikt som öppnar flikar -hjälp att få bort

Permalänk
Medlem

Adware elr dylikt som öppnar flikar -hjälp att få bort

Aight, vet inte vart jag skulle placera den här tråden i forumet, men hursomhelst - Jag har fått nån slags adware eller liknande på min dator som öppnar flikar automatiskt lite då och då samt typ "skapar länkar" av vissa slumpmässiga ord på webbsidor(bild med exempel), och jag vill få bort den.

Jag tror att jag fick skiten i samband med installation av antingen Daemon-tools eller PowerISO (installerade skiten för att kunna spela mitt Battle for Middle--Earth, skivan e borta). När jag märkte att jag fått med denna irriterande skitgrej, avinstallerade jag båda Daemon-tools och powerISO med REVO-uninstaller för att få bort det helt, och när jag märkte att jag fortfarande hade kvar skiten, så började jag leta runt och avinstallera program jag inte kände igen, vilket inte heller hjälpte, så då körde jag en snabbgenomsökning av datorn, vilket inte resulterade i någonting, och jag har har även googlat runt som en galning men inte hittat någonting, och det verkar inte vara ett webbläsar-tillägg (syns iaf inte).

Därför vänder jag mig nu till forumet för att se om någon annan haft något liknande som de blivit av med eller om någon bara kan bidra med hjälp att få bort det, då det irriterar mig som f-n och förmodligen inte öppnar flikar till enbart pålitliga hemsidor.
tack på förhand!

Exempel:

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Sån här skit känner jag igen. Kolla dina tillägg eller insticksmoduler webbläsaren.

Permalänk
Medlem

tillägg som heter ads removal 1,0,0 ?

fick det själv medans jag slösurfade en vända.
har bara inaktiverat det i tilläggen och det försvann då.

den tar inte bort annonser utan ersätter dem med annat skit...

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Sån här skit känner jag igen. Kolla dina tillägg eller insticksmoduler webbläsaren.

Tittade igen nu när du skrev det, och då, från ingenstans satt nå skit som kallades typ Pirrit Suggestor, tog bort den och startade om webbläsaren så var det borta. det enda skumma är att den inte varit där tidigare gånger jag tittat :S
Det verkar vara löst nu iaf så, tack för hjälpen båda två!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit