Hjälp med felsökning, hårdvarufel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Hjälp med felsökning, hårdvarufel

Jag lyckades tappa min laptop i marken för ett tag sen och märkte att hårdisken rök, efter att ha köpt en ny och påbörjat en nyinstallation av windows märkte jag att andra komponenter också hade rykt. Då försöker boota med windows dvdn möts av detta felmeddelande ungefär exakt när jag kommit till "windows is loading files" alltså det allra första meddelandet som en en vit text på svart bakgrund, den laddar i rätt exakt drygt häften av den vita randen och så dyker detta upp.

"Windows has encounter a problem communicating with a device connected to your computer.

This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer

If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.

File: \Boot\BCD
Status: 0xc00000e9
Info: An unexpected I/O error has occurred

Jag gck då in i biosen och stängde av allt, Wlan bluetooth mm. Jag testa också att koppla bort minnet, ett i taget men jag möts fortfarande av samma felmedelande alltid vid samma ställe, jag börjar frukta att jag måste köpa en helt ny dator men jag ville ändå kolla om någon här känner till en lösning, alla tips mottages tacksamt då datorn i fråga är rätt ny.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
solna
Registrerad
Dec 2012