Acer aspire 5741G, kan man återuppliva skithögen än en gång? laddutag behövs....

Permalänk
Medlem

Acer aspire 5741G, kan man återuppliva skithögen än en gång? laddutag behövs....

Sådär jag efter att lödat om det förbaskade laddutaget för femtioelfte gången vill det inte vara med riktigt längre.
Har troligtvis värmt det lite hårt lite för många gånger, någon som vet om sådana går att få tag i för vettiga priser?

Då jag misstänker att folk kan vara intresserade i varför den behöver lödas om 3-4gånger om året.
Gångjärnet till skärmen på dessa modeller har en infästning som är under all kritik inne i datorn, den sitter på en plastpelare som är ungefär en centimeter hög och gångjärnet är dessutom ruskigt kort.
Så en dag när man öppnar skithögen så tittar gångjärnet med tillhörande plastpelare upp som ett litet ilsket horn genom datorns ovansida.
För att göra saken bättre så har det slitit av inte bara kablarna utan även infästningar till allt vad laddutag heter.
samt att den hörnan på datorn förlorade allt vad styrka heter och går helt sonika inte att få ihop.
Har limmat, men då laddutaget inte går att få helt stumt en längre tid så vickas ju kablarna av med tiden igen = öppna upp och löda om.
Nu har jag nog lödat en gång för mycket och laddkabeln får dras ut ur datorn nästan helt för att få kontakt, åtminstonde sporadiskt.

Btw till er som ska köpa bärbar, köp inte Acer kvaliten är urusel, vekar vara gjorda för att bara hålla under garanti tiden.
Har på denna skrothög haft följande fel.
1, diskras månaden efter att garantin gick ut.
2, Den har aldrig klarat hög belastning under längre tid utan att överhetta.
3, den måste plockas isär och städas invändigt två gånger om året då den lilla mängden damm som hunnit lägga sig på flänsarna under den tiden är fullt tillräckligt för att den överhettar nästan tvärt vid belastning.
4,knapparna suger getballe, sitter dålig och har redan hunnit slita synliga fördjupningar i dom som man använder mest.
5,Skärmens bildkvalitet verkar försämras med tiden, och dessutom flimmrar den i tid och otid. (orsak okänd hjälper att släcka skärmen och starta den igen)
6,Ljudet är horibelt.
7. chassiet är troligen designat för att se snyggt ut tåls absolut inte att användas.

Permalänk
Medlem

Leta på t ex ELFA... borde vara någon standard.