Samsung Galaxy S5 får 64-bitars processor och metallskal

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S5 får 64-bitars processor och metallskal

Nästa generation av Samsungs flaggskeppstelefon får 2 560 x 1 440 pixlar, 64-bitars processor och metallskal till priset 800 euro, det rapporterar bloggen Sammobile.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och där dog iPhone!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Master of Overkill

Fy fan va snygg <3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ne min Iphone dog inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

xp2500 @ xp3200 9800pro @ xt

Permalänk
Medlem

Åhelvete... nu blir det dyrt för plånboken

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Och där dog iPhone!

Skickades från m.sweclockers.com

inte precis.

Permalänk
Medlem

Batteritid på 40 minuter?

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvickstick:

Och där dog iPhone!

Skickades från m.sweclockers.com

Knappast. Apple har försprång när det kommer till prestanda både processorarkitektur och mjukvara. Det kanske inte är så konstigt då de med bara två modeller kan optimera båda delarna som mycket som det går. Samsungs med dess elvahundra mobiler med olika intern hårdvara gör att de aldrig riktigt kan hänga med på den punkten.

Jag har aldrig gillat Samsung telefoner. fula, plastiga, otympliga , för mycket bloatware med en massa onödiga funktioner, och alldeles för stor skärm om nu uppgifterna stämmer. Det har gått till överdrift även om SII:an var den sista telefon från dem som kunde kallas kompakt. Skulle inte förvåna mig det minsta om de släpper en S5 Mini. Tyvärr kommer den vara efter Apple i den storleksklassen prestandamässigt även om den kommer med ett billigare pris.

Äger en Nexus 4 så jag är inte partisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Och där dog iPhone!

Skickades från m.sweclockers.com

Knappast, då Iphone kommer framstå som billig i jämförelse.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Den ska alltså kosta mer pengar än vad en iPhone gör utan abonnemang? O herre jesus, det var inte billigt!

Permalänk

Blir det ingen Kaveri recension idag?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Nu kommer de bli stämda av Apple..för namnet innehåller en 5:a och ett S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Och där dog iPhone!

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar att de som gillar iPhone med små skärmar under 4,5" kommer att hoppa på en telefon med över 5" skärm? Skulle iofs kunna vara den gedigna känslan som ett metallskal gissningsvis kommer ge telefonen. Då detta är något Galaxy modellerna verkligen saknat förut medan iPhone haft länge (Gedigen känsla, inte metallskal)

Flame war begin!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ooptimerade android ! Spelar ingen roll ifall det är 8 core processor... Kommer aldrig att bli samma flyt som på en iPhone

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk

Och inte ett jävla ord om batteri eller drifttid. Värdelöst skit, som om inte 1920 duger den där ynka dagen mobilfanskapet orkar hålla igång utan att laddas. Nog för att högupplöst är nice, men efter en viss gräns ser man ändå inget. Lägg motsvarande R&D på batteriteknologi.

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem

Jäkla dumheter. Mindre skärm och mer metall tack! Och vad tjänar vi på 1440? Funderar nästan på en iPhone som nästa lur(!)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av H4nsson:

Blir det ingen Kaveri recension idag?

Dagen är ju långt ifrån över
Sen så var det väl så att Kaveri skulle lanseras idag men att recensioner kanske inte riktigt dyker upp idag?

OnT: Allting hänger nog på batteritiden när det gäller den här telefonen, den verkar ju fin för övrigt men batteritiden kan ju bara inte bli bra

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skäggig legend

Kan folk snälla sluta skita på iPhone?! HerreGUD!

Men ÄNTLIGEN! Metall, stark, antagligen snygg (objektiv). Ett enormt lyft! Nu hoppas jag att jag får den där: "auoh dat kvalité" när jag får den i handen för första gången jämfört med de andra leksaks telefonerna från samsung... Vill att det ska kännas som HTC One.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Och där dog iPhone!

Skickades från m.sweclockers.com

Iphone dog med Jobs.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Se där, det går att få lite premium-känsla på en Samsung i alla fall. Sen var priset inte så värst farligt som jag först hade trott. Hde det inte varit för att jag inte riktigt gillar Touchwiz hade detta nog möjligen kunnat varit en spekulant på nästa telefon.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Härligt att se att det inte bara är Apple som vågar satsa på "lyx" (eller vad de vill få att framstå som lyx)!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Va dyr den var. Nu blev ju en iPhone billig i jämförelse.. Hade tänkt köpa mig en S5 men om priset är satt så högt köper jag hellre en iPhone.

Permalänk
Medlem

Tycker de borde hålla sig under 5 tum med Galaxy S serien, vill man ha större kan man ju köpa Note. 4.8 tum som Galaxy S3 är är alldeles lagom, större så blir det bara otympligt för en hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Knappast. Apple har försprång när det kommer till prestanda både processorarkitektur och mjukvara. Det kanske inte är så konstigt då de med bara två modeller kan optimera båda delarna som mycket som det går. Samsungs med dess elvahundra mobiler med olika intern hårdvara gör att de aldrig riktigt kan hänga med på den punkten.

Jag har aldrig gillat Samsung telefoner. fula, plastiga, otympliga , för mycket bloatware med en massa onödiga funktioner, och alldeles för stor skärm om nu uppgifterna stämmer. Det har gått till överdrift även om SII:an var den sista telefon från dem som kunde kallas kompakt. Skulle inte förvåna mig det minsta om de släpper en S5 Mini. Tyvärr kommer den vara efter Apple i den storleksklassen prestandamässigt även om den kommer med ett billigare pris.

Äger en Nexus 4 så jag är inte partisk.

Hur har Apple ett försprång på prestandadelen då deras iPhone 5S och även tidigare modeller innehåller just Samsungs egentillverkade processorer? Samsungs S4 har en upplösning på 1080x1920 och iPhone 5S 640x1136 vilket är ganska mycket bättre i mina ögon. Sedan så är det väl knappast en nackdel att ha många olika mobilvarianter då mer erfarenhet leder till bättre mjukvara? Det skulle vara intressant att höra hur du tänker! Även jag sitter på en Nexus och tar inte någon sida.

Visa signatur
Permalänk

Skönt att fler tillverkare börjar släppa in metall som skal än plast varianter som går sönder..
Skulle vart skönt med en mindre skärm..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

1300kr för 30 gram aluminium, som hittat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Jag har redan en android lur med metalskal, den kallas HTC One. Iallafall. Det är en intressant telefon, jag tycker dock inte om AMOLED, den var dock mycket bättre i S4'an än S3 och Note 1, som jag tyckte de var konstigt kalibrerade i skärmen. Dock skulle jag gärna slippa iris-skanner och sådant trams, skärmen bryr jag mig inte mycket om, 1080p på 5 tum ser skitbra ut redan varför behövs mer pixlar? Mer pixlar än sunt förnuft...

Vi får se vad som händer men än så länge, nja, nej tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ojojoj nu börjar jag bli intresserad av Samsung igen!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag längtar fram till deras Unpacked i London!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Fy fan va snygg <3

Har du sett den?

Visa signatur

Jag har aldrig fel