Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2011

PSU med endast ett (1) 24-pins uttag

Hej allihop

Det är så att jag precis har gett mig på mitt första sleeving projekt och kollade väldigt mycket på youtube-videor och olika gallerier (tex. Lutro0s) på hur man sleevar en 24-pins kabel. Så efter många timmar kollande och läsande så köpte jag någon 25ish cm lång 24-pin hane/hona som jag sleevade och blev faktiskt nöjd med min insats

Men nu så här till mitt lilla problem: Nu har jag börjat kolla vilket nätagg jag ska köpa till min BitFenix Prodigy (mitx-varianten) och till min stora förvåning så har inte ett enda agg haft en 24-pins connector. Alla har haft några speciallösningar t.ex. 18+10 pin. Betyder det att jag måste sleeva en helt ny 24-pins kabel som passar just det agget? Tänkte att man kunde köpa en lite kortade, sleeva det och på så sätt få mindre kablage att dra runt.
Finns det några bra (kvalitetsPSUer) agg med endast ett 24-pins uttag eller är det dessa speciallösningar som gäller?
Hur har ni som gjort detta för gjort själva?
De aggen som är mest intressanta för mig idag är seasonic x-560 (tror jag det heter), Corsair ax760 och corsair rm650.

All hjälp uppskattas, hur lite den än är
Tack på förhand

Hälsningar
//Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Olika tillverkare löser sina anslutningar på olika vis, jag kan dock inte förstå vad problemet är :-/

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Olika tillverkare löser sina anslutningar på olika vis, jag kan dock inte förstå vad problemet är :-/

Den stora frågan är väl egentligen hur ni andra har löst detta? Har ni hittat Agg med passande kontakter eller sätter ni på den sleevade förlängningen så att bara den syns? Kanske någon annan lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Soc:

Den stora frågan är väl egentligen hur ni andra har löst detta? Har ni hittat Agg med passande kontakter eller sätter ni på den sleevade förlängningen så att bara den syns? Kanske någon annan lösning?

Jag har aldrig sleevat, men jag kan tänka mig att de flesta har köpt det nätagg de vill ha och därefter sleevat. Alt köp något short cable kit till det nätagg de vill köpa.

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gdansk
Registrerad
Jan 2011

kan du löda? bryr du dej om garantin?

kan fatta att det blir en hel del kablar, men deflesta har ju bara köpt vanliga atx nätagg och kortat ner kablarna, inget jobbigt, bara lite tidskrävande

tycker att du ska gå med nåt billigt och med hög effekt, typ 650+ från tx serien, vet att det e gammalt, men är underbara grejer!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Är väl bara att byta ut plastklossarna i ändan? De brukar vara samma stift som i atx kontakten.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com