Permalänk
Medlem

Hjälp att värdera hyfsad laptop

Tjena!

Köpte en laptop att ha till studier och lättare spel 2012-09-11 för ca 7500:- från dustin (med mobilt bredband, 4G telia)
Men eftersom jag inte längre pluggar så blir det bara att man sitter vid den stationära datorn.

Så jag går nu i funderingar på att sälja den men jag är lite kluven när det gäller pris. Morsan skulle kunna tänka sig att ge 3000:- för den
när hon får skatteåterbäringen till midsommar. Men 3000:- känns lite lite och dessutom behöva vänta så pass länge på pengarna. Med tanke på att hårdvaran ändå är relativt fräsch och datorn i sig är obetydligt använd.

Specs: http://www.dustinhome.se/product/5010639255/hp-pavilion-dv6-7...

Så nu behöver jag er hjälp att försöka komma fram till ett rimligt pris

ps. Har kartong och tillbehör kvar.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Haha snart kommer standard kommentarerna haglande:
-"Ge bort den",
-"Hon födde ju upp dig hur kan du ta betalt, hon gick med dig i 9 månader"
-"vilken omoralisk människa du är"
-"Har du inget jobb?"

osv, osv, osv....

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Jag hade gett laptopen till min mor gratis...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Tjena!

Köpte en laptop att ha till studier och lättare spel 2012-09-11 för ca 7500:- från dustin (med mobilt bredband, 4G telia)
Men eftersom jag inte längre pluggar så blir det bara att man sitter vid den stationära datorn.

Så jag går nu i funderingar på att sälja den men jag är lite kluven när det gäller pris. Morsan skulle kunna tänka sig att ge 3000:- för den
när hon får skatteåterbäringen till midsommar. Men 3000:- känns lite lite och dessutom behöva vänta så pass länge på pengarna. Med tanke på att hårdvaran ändå är relativt fräsch och datorn i sig är obetydligt använd.

Specs: http://www.dustinhome.se/product/5010639255/hp-pavilion-dv6-7...

Så nu behöver jag er hjälp att försöka komma fram till ett rimligt pris

ps. Har kartong och tillbehör kvar.

Jag skulle aldrig ge mer än tretusen för den. Den är över ett år gammal, den kostade 7500 då men värdet blev halverat i princip så fort du beställde den.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstånende. Nästan knappt så jag skulle ge 3laxxar för den i nuläget som beg. Ge bort den till din mamma istället så blir hon glad

Permalänk
Medlem

Skulle också säga samma, eventuellt 3500:- men det är verkligen max vad jag tror nog skulle vara villig att betala. Det är nog inte otroligt om du kan sälja den för mer på blocket. Men mycket mer är den knappast värd.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kolla vad du får för laptop för runt 3000kr - 4000kr i butik idag, min åsikt är att 3000kr är ett bra blocket pris för din dator men till din mamma...

Jag ska inte dömma dig då jag inte vet vad du har för relation till din mamma men i min familj så byter elektronik i alla former ägare utan att kontanter blandas in. Om det är så att hon vill köpa den och du har en möjlig köpare så kan jag förstå att du vill ha lite betalt av henne men ge henne rabatt för familjefridens skull

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Ge bort den gratis. Jag skulle inte ge 3000kr för den helt klart då jag tycker att specifikationerna inte är något vidare.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Skulle också säga samma, eventuellt 3500:- men det är verkligen max vad jag tror nog skulle vara villig att betala. Det är nog inte otroligt om du kan sälja den för mer på blocket. Men mycket mer är den knappast värd.

Kanske skulle slänga ut den på blocket och se om det finns något intresse överhuvudtaget, och hoppas att någon nappar

Skrivet av johnny:

Kolla vad du får för laptop för runt 3000kr - 4000kr i butik idag, min åsikt är att 3000kr är ett bra blocket pris för din dator men till din mamma...

Jag ska inte dömma dig då jag inte vet vad du har för relation till din mamma men i min familj så byter elektronik i alla former ägare utan att kontanter blandas in. Om det är så att hon vill köpa den och du har en möjlig köpare så kan jag förstå att du vill ha lite betalt av henne men ge henne rabatt för familjefridens skull

Utan att gå in på några detaljer så kan jag väl säga som så att jag flyttade hemifrån så fort jag hade möjlighet, det är nu på senare år som man kan vistas i samma rum

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48