Vilket av dessa två nätaggregat borde jag köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jun 2012

Vilket av dessa två nätaggregat borde jag köpa?

Hej! Sitter och letar efter nya datordelar, bland annat nytt nätagg.

Det jag vill ha är ett tyst modulärt nätagg. Kommer inom snar framtid köra crossfire eller SLI (när jag bestämt mig för grafikkort) och allt annat finns i sign.

Undrar om det är värt att köpa det starkare nätagget (corsair) fastän jag kanske inte kommer behöva de extra 170 watten(?)

Här är nätdelarna i fråga:

Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär

be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av reflect:

Hej! Sitter och letar efter nya datordelar, bland annat nytt nätagg.

Det jag vill ha är ett tyst modulärt nätagg. Kommer inom snar framtid köra crossfire eller SLI (när jag bestämt mig för grafikkort) och allt annat finns i sign.

Undrar om det är värt att köpa det starkare nätagget (corsair) fastän jag kanske inte kommer behöva de extra 170 watten(?)

Här är nätdelarna i fråga:

Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär

be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär

Ja tror ingen här på SweC kan svara på om du behöver dom extra 170Watt eller inte.
eftersom du själv inte bestämt dig vilka grafikkort du ska köpa för att köra i sli/crosfire.

när du har bestämt dig så kan man också göra beräkningen på vad du behöver i Watt

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2008

Är grymt nöjd med mitt Be Quiet E9 680W agg. Men det är säker folk med Corsair också.. Spelar mindre roll men som föregående skriver så är det svårt att bestäma storleken i förväg... Dock så ta en titt på länken så kanske du får ett hum om vad du behöver..

http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

Dell U2311H
[ FD R3 Black ][ Asus P8Z77- V Deluxe ][ I5 3570K ][ Noctau NH-D14 ][ Corsair Vengeance 8GB LP 1600 ][ Crucial M4 128 GB ]
[ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Asus DRW-24B5ST ][ BeQuiet E9CM 680W ] [ Asus STRIX GTX 970 OC 4GB ]
[ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB & Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Raw Rubberized ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av NightFred:

Är grymt nöjd med mitt Be Quiet E9 680W agg. Men det är säker folk med Corsair också.. Spelar mindre roll men som föregående skriver så är det svårt att bestäma storleken i förväg... Dock så ta en titt på länken så kanske du får ett hum om vad du behöver..

http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

Tack för den länken! Har tänkt att köra 280x i crossfire och såg att de 650W som max, tror det är bäst då att köpa det starkare för att få lite rum för ev. överklockning. Tack

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2