En rolig tråd om support, Amazon/Kindle, en applåd till dem.

Permalänk
Inaktiv

En rolig tråd om support, Amazon/Kindle, en applåd till dem.

Lång historia lite nerbantad, frugan har länge haft en Kindle som hon fick utav sin mor, boende i USA, nyligen så tappades denna så att skärmen lade av, frugan skulle bara köpa en ny, men jag har hört att just Kindle/Amazon har enormt bra support.

Hon loggade in på amazon.com, chattade lite med supporten, och nej, tyvärr, den var 3 år gammal så inga garantier gällde längre, men, däremot kunde hon få köpa en nyare modell till rabatterat pris, blev 50$. Motsvarade modell ligger över tusenlappen här.

Gott, ordern lades, betalning gjordes, på 129 dollar helt plötsligt, frugan blev tvungen att chatta igen med supporten. Personen som gjorde ordern hade glömt dra av rabatten, så ordern gjordes om, uppgraderades till fri express frakt. Den nya kindlen kommer 3 dagar med UPS.

Naturligtvis så är den trasig i lådan, en stor spräckt skärm har den. Frugan chattar återigen, Amazon ordnar retursedel samt hämtning av UPS, lägger en ny order på en till kindle, med express UPS.

Efter 2 dagar kommer den nya kindlen, UPS hämtar samtidigt den trasiga..

IMHO, helt fantastiskt hanterat av Amazon/Kindle, 2 ggr express flygfrakt ifrån USA, 60% rabatt, inget tjafs alls.

Ibland blir man glad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Lång historia lite nerbantad, frugan har länge haft en Kindle som hon fick utav sin mor, boende i USA, nyligen så tappades denna så att skärmen lade av, frugan skulle bara köpa en ny, men jag har hört att just Kindle/Amazon har enormt bra support.

Hon loggade in på amazon.com, chattade lite med supporten, och nej, tyvärr, den var 3 år gammal så inga garantier gällde längre, men, däremot kunde hon få köpa en nyare modell till rabatterat pris, blev 50$. Motsvarade modell ligger över tusenlappen här.

Gott, ordern lades, betalning gjordes, på 129 dollar helt plötsligt, frugan blev tvungen att chatta igen med supporten. Personen som gjorde ordern hade glömt dra av rabatten, så ordern gjordes om, uppgraderades till fri express frakt. Den nya kindlen kommer 3 dagar med UPS.

Naturligtvis så är den trasig i lådan, en stor spräckt skärm har den. Frugan chattar återigen, Amazon ordnar retursedel samt hämtning av UPS, lägger en ny order på en till kindle, med express UPS.

Efter 2 dagar kommer den nya kindlen, UPS hämtar samtidigt den trasiga..

IMHO, helt fantastiskt hanterat av Amazon/Kindle, 2 ggr express flygfrakt ifrån USA, 60% rabatt, inget tjafs alls.

Ibland blir man glad..

Kul att du blev nöjd!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Amazon har bland den snabbaste och smidigaste supporten jag stött på vid e-handel. Oavsett om det är något av de europeiska amazon sidorna eller nordamerikanska så går det snabbt.

Och det vanligaste hanteringssättet för dom är att skicka ut ersättningsprodukten direkt istället för att invänta den defekta vilket är klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Och det vanligaste hanteringssättet för dom är att skicka ut ersättningsprodukten direkt istället för att invänta den defekta vilket är klockrent.

Bra att veta. Då kanske man ska handla där oftare

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0