En rolig tråd om support, Amazon/Kindle, en applåd till dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

En rolig tråd om support, Amazon/Kindle, en applåd till dem.

Lång historia lite nerbantad, frugan har länge haft en Kindle som hon fick utav sin mor, boende i USA, nyligen så tappades denna så att skärmen lade av, frugan skulle bara köpa en ny, men jag har hört att just Kindle/Amazon har enormt bra support.

Hon loggade in på amazon.com, chattade lite med supporten, och nej, tyvärr, den var 3 år gammal så inga garantier gällde längre, men, däremot kunde hon få köpa en nyare modell till rabatterat pris, blev 50$. Motsvarade modell ligger över tusenlappen här.

Gott, ordern lades, betalning gjordes, på 129 dollar helt plötsligt, frugan blev tvungen att chatta igen med supporten. Personen som gjorde ordern hade glömt dra av rabatten, så ordern gjordes om, uppgraderades till fri express frakt. Den nya kindlen kommer 3 dagar med UPS.

Naturligtvis så är den trasig i lådan, en stor spräckt skärm har den. Frugan chattar återigen, Amazon ordnar retursedel samt hämtning av UPS, lägger en ny order på en till kindle, med express UPS.

Efter 2 dagar kommer den nya kindlen, UPS hämtar samtidigt den trasiga..

IMHO, helt fantastiskt hanterat av Amazon/Kindle, 2 ggr express flygfrakt ifrån USA, 60% rabatt, inget tjafs alls.

Ibland blir man glad..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderbärke
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Liljagare:

Lång historia lite nerbantad, frugan har länge haft en Kindle som hon fick utav sin mor, boende i USA, nyligen så tappades denna så att skärmen lade av, frugan skulle bara köpa en ny, men jag har hört att just Kindle/Amazon har enormt bra support.

Hon loggade in på amazon.com, chattade lite med supporten, och nej, tyvärr, den var 3 år gammal så inga garantier gällde längre, men, däremot kunde hon få köpa en nyare modell till rabatterat pris, blev 50$. Motsvarade modell ligger över tusenlappen här.

Gott, ordern lades, betalning gjordes, på 129 dollar helt plötsligt, frugan blev tvungen att chatta igen med supporten. Personen som gjorde ordern hade glömt dra av rabatten, så ordern gjordes om, uppgraderades till fri express frakt. Den nya kindlen kommer 3 dagar med UPS.

Naturligtvis så är den trasig i lådan, en stor spräckt skärm har den. Frugan chattar återigen, Amazon ordnar retursedel samt hämtning av UPS, lägger en ny order på en till kindle, med express UPS.

Efter 2 dagar kommer den nya kindlen, UPS hämtar samtidigt den trasiga..

IMHO, helt fantastiskt hanterat av Amazon/Kindle, 2 ggr express flygfrakt ifrån USA, 60% rabatt, inget tjafs alls.

Ibland blir man glad..

Kul att du blev nöjd!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jul 2007

Amazon har bland den snabbaste och smidigaste supporten jag stött på vid e-handel. Oavsett om det är något av de europeiska amazon sidorna eller nordamerikanska så går det snabbt.

Och det vanligaste hanteringssättet för dom är att skicka ut ersättningsprodukten direkt istället för att invänta den defekta vilket är klockrent.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Tehlamah:

Och det vanligaste hanteringssättet för dom är att skicka ut ersättningsprodukten direkt istället för att invänta den defekta vilket är klockrent.

Bra att veta. Då kanske man ska handla där oftare

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 3200Mhz CL16, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 11