Dålig FPS i Nybyggd dator :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forzo:

Förlåt för OT men som den kemist jag är måste jag rätta till det här...

Det heter antingen isopropylalkohol, 2-propanol eller isopropanol, INTE isopropanolalkohol. Ändelsen -ol visar att det är en alkohol så om den finns med behöver man inte skriva ut alkohol. Förslagsvis kan man även använda förkortningen IPA.

Akta vad du säger! Det vore olyckligt om TS häller IPA över processorn!

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max.021:

Akta vad du säger! Det vore olyckligt om TS häller IPA över processorn!

Nu blev man ju sugen, lördag och allt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Nu är felet åtgärdat..

Va inne i morse fick mordekortet utbytt men forfarande samma problem, blev irreterad å ringde supportet och efter noga kollat så hade dom haft problem med tempraturer med detta mordekort så vi valde att byta ut både mordekort och processor till ett intel i5 4430 tror jag det hette och nu klarar han av att köra wow på Ultra tack så mkt för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Din 6800K är inte speciellt snabb i WoW tyvärr.
En Intel CPU hade varit ett betydligt bättre val om det är just WoW du vill spela.

Skrivet av Svensktiger:

Knappast en dum kommentar.
TS undrar varför han får dålig FPS i WoW.
Jag gav det korrekta svaret.
Den "4" kärninga 6800K CPU'n kanske klarar questande och 5 manna dungeons bra, men släng in lite fler spelare och den går snabbt på knäna.

Jag vet inte vad som är så svårt att förstå med WoW.
Det är ett EXTREMT CPU-krävande spel.
Även den mest överklockade och dyraste CPU'n får kämpa för att hålla 60FPS i de mest krävande raiderna.

Skrivet av Svensktiger:

20FPS i raider och i ordentligt befolkade städer låter ganska exakt som en klen/olämpad CPU.
Det är ju såklart möjligt att TS har ytterligare problem, men något WoW monster blir det aldrig.

Skrivet av GbgBoy:

Nu är felet åtgärdat..

Va inne i morse fick mordekortet utbytt men forfarande samma problem, blev irreterad å ringde supportet och efter noga kollat så hade dom haft problem med tempraturer med detta mordekort så vi valde att byta ut både mordekort och processor till ett intel i5 4430 tror jag det hette och nu klarar han av att köra wow på Ultra tack så mkt för all hjälp

*host*

Kul att det löste sig till slut iaf

Permalänk
Skrivet av GbgBoy:

Nu är felet åtgärdat..

Va inne i morse fick mordekortet utbytt men forfarande samma problem, blev irreterad å ringde supportet och efter noga kollat så hade dom haft problem med tempraturer med detta mordekort så vi valde att byta ut både mordekort och processor till ett intel i5 4430 tror jag det hette och nu klarar han av att köra wow på Ultra tack så mkt för all hjälp

Schysst av dem att ge dig en i5:a
Ger bättre prestanda i WoW

Skrivet av Svensktiger:

*host*

Kul att det löste sig till slut iaf

I5:an han fick nu, är bättre i wow
Men anledningen till varför han fick låg fps var inte för att cpu:n var för dålig
Moderkortet eller cpu:n måste ha varit defekt och körde därför på fel frekvenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Schysst av dem att ge dig en i5:a
Ger bättre prestanda i WoW

I5:an han fick nu, är bättre i wow
Men anledningen till varför han fick låg fps var inte för att cpu:n var för dålig
Moderkortet eller cpu:n måste ha varit defekt och körde därför på fel frekvenser

Ja självklart va det något som va fel men när både mordekort och cpu va utbytt en gång tröttnade jag å började skälla på dom att jag vill ha en intel ist så fick han denna i5an å jävlar vilken prestanda skillnad xD

Permalänk
Medlem

Min grabb kör WoW på en Mac Mini från 2008 eller nåt sånt, med en Core2Duo och integrerad Intel 900-grafik och det funkar helt ok (kanske inte i raider och liknande, men ändå) så det känns som vilken modern propp som helst borde klara spelet.

Å andra sidan kör jag på min laptop med fyrkärning i7 och dedikerat grafikkort och kommer bara upp i runt 20 fps, så nåt är ju knepigt med det där spelet.

Permalänk
Avstängd

Jag ska berätta om hur jag löste mina FPS problem på min dator.

1. Formaterade datorn (är din dator ny hoppa över steg 1)
2. Installera World of warcraft på nytt (släng gamla, installera på nytt)

3. Installera om de addon du ska ha
4. Stäng av "SSAO"
5. "Shadow quality" Low
6. "Multisampling" 2x eller 4x
7. "Liquid detail" Low (finns en uppmärksammad bugg i Geforce korten som går att lösa när liquid det. är low)

Jag låg på 20-25 FPS i Stormwind tidigare, men nu har jag optimerat mina inställningar och idag ligger jag stabilt på 60 FPS i stormwind. Nej jag har inte allt på ultra som vissa påstår, nästan omöjligt att uppnå 60FPS i städer med allt på ultra.

World of warcraft kanske är dåligt optimerat som vissa säger, men jag tycker inte man ska nöja sig med det svaret. Experimentera med dina inställingar, men utgå ifrån vad jag skrev tidigare, det hjälpte mig.