Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hagfors
Registrerad
Dec 2013

Spillde apelsinjuice på tangentbordet

Tjenare!

spillde apelsinjuice på tangentbordet nu ikväll, Det var inte alls mycket, men tillräckligt för att få tangentbordet att flippa ur helt och hållet
det kanske var max ~10 droppar som hittade ner bland page up & page down knapparna.

har skruvat isär det och torkat rent med papper, vad mer kan man göra? läste att man kunde slänga in det i diskmaskinen sen låta det torka några dagar, stämmer det?

Det är ett Razer blackwidow (Mekaniskt)

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Du kan testa att skölja ur det med isopropanol.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hagfors
Registrerad
Dec 2013

Okej får nog testa det.

men som ja skrev, går det inte att plocka isär hela tangentbordet och sen skölja i varmt vatten, sen torka några nätter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av daaim_:

Tjenare!

spillde apelsinjuice på tangentbordet nu ikväll, Det var inte alls mycket, men tillräckligt för att få tangentbordet att flippa ur helt och hållet
det kanske var max ~10 droppar som hittade ner bland page up & page down knapparna.

har skruvat isär det och torkat rent med papper, vad mer kan man göra? läste att man kunde slänga in det i diskmaskinen sen låta det torka några dagar, stämmer det?

Det är ett Razer blackwidow (Mekaniskt)

Tack på förhand!

Duschen har jag hört ska funka bra (inget skämt alltså), vet inte exakt hur proceduren går till, men har hört att duschen ska va ett bra alternativ till tangentbord man spillt saker i, googla på det

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Blazin87:

Duschen har jag hört ska funka bra (inget skämt alltså), vet inte exakt hur proceduren går till, men har hört att duschen ska va ett bra alternativ till tangentbord man spillt saker i, googla på det

Det funkar INTE för icke-mekaniska. Jag sköljde ur mitt gamla Microsoft tangentbord i duschen och efter det så blev vissa tangenter tröga som sirap. Nån tangent skrev andra tecken.

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Min brorson spillde läsk i ett Steelseries kbd. Isärskruvning, en rejäl dusch med vatten och tryckluftstorkning gjorde det som nytt igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Jag brukar skruva i sär mina tangentbord en gång om året eller så, sen skölja rent allt med lite diskmedel - Om man inte har mekaniskt, se till att försiktikt separera de olika skikten och torka rent imellan. Låt sen torka, skruva ihop och kör.

Intel 6700K | 2x Asus 980 Ti Strix SLI | Asus Maximus Hero VIII | Phanteks Enthoo Primo | Corsair HX 1000w | Eyefinity 3x Dell u2312hm
Samsung Evo 850 500GB | 2x Intel 320 240GB SSD | 3 x Mekanisk HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Campaigner:

Det funkar INTE för icke-mekaniska. Jag sköljde ur mitt gamla Microsoft tangentbord i duschen och efter det så blev vissa tangenter tröga som sirap. Nån tangent skrev andra tecken.

ahh okej kan ha varit så att det måste va mekaniskt då.... så mekaniskt i duschen ska funka?

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Blazin87:

ahh okej kan ha varit så att det måste va mekaniskt då.... så mekaniskt i duschen ska funka?

Ingen aning.

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]