Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

om du inte scoutar och inte har koll på all ins så är det ju klart att du dör....eller om du spelar greedy osv. starcraft är balanserat utom mapsen där blink stalker all ins är ganska vanliga samt några andra saker, men tror dock de blir fixat i nästa patch eller expak, inget som man stör sig på då terrans/zergs fortf vinner korea protos 3-0 osv ibland.

sen kommer jag ihåg när stephano började spela infestors i ZvT innan folk började/hittade en counter så var det överdrivet svårt att vinna mot tex.

Uppdatering: Hero (IEM Vinnaren) förlorade nyss och åkte ur WCS America mot en kinesisk Zerg, det säger rätt mycket om en av världen bästa eller kanske bästa(?) protos förlorar i en best of 3 match i ZvP 40min Macro game(inge all-in/canon rushes osv utan ett Makro Game) så din logik är helt ur och du bör nog söka dig till ett annat spel som tex LoL?

bör nog söka till ett annat spel haha, vilket skämt, bara för du spelar lol så betyder det att jag inte gör det. om du tittar på bracket för WCS europe så ska vi se hur många protoss som gick till slut spel samt gick vidare till 8delsfinal sen att odm sätter pvp i 2 games om dom inte ha gjort det ås hade vi nog haft 4 protoss i semifinalen

Permalänk
Skrivet av Barricade:

bör nog söka till ett annat spel haha, vilket skämt, bara för du spelar lol så betyder det att jag inte gör det. om du tittar på bracket för WCS europe så ska vi se hur många protoss som gick till slut spel samt gick vidare till 8delsfinal sen att odm sätter pvp i 2 games om dom inte ha gjort det ås hade vi nog haft 4 protoss i semifinalen

om du ska prata protoss så ser du att min post var skriven i början av wcs och innan vi viste hur hotfixes skulle spela ut, sedan att top zerg/terrans möter de bästa korea spelarna i gsl och vinner/tar games/40+min macro games som är skit nära betyder inte att protos är helt obalanserade, det ända som är jobbigt mot protoss är deras endgame som är näst intill omöjlig att vinna och mid game är rätt svårt, men det är inte omöjligt.

sedan att du antar att jag spelar LoL tänker jag bara säga att jag spelar Dota2, WoW på boosting nivå i pvp och cs:go/battlefield, är de ända spelen jag spelar.

ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ Protoss imba ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det relativt bra balanserat. Dock vill jag att de ska nerfa eller helst byta ut swarm host.
Spelar själv terran.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Skribent
Skrivet av Barricade:

PierreB jag har spelat sen betan av starcraft 2, kanske du ska lära dig att spela först. jag kan visa dig en replay så får du se själv

Har själv spelat sedan Closed Beta på SC2, dia de första 3 säsongerna innan jag sluta bry mig om spelet.. det är inget "broken" med Toss i huvudtaget, enda som är broken är antalet Zerg spelare som inte kan spela ett ordentligt Macro-game eller göra något annat än att cheesa.

Spelet är mer balanserat nu än på otroligt länge, ska vi prata broken så var det fan Toss i patch 1.2 när de fick för sig att buffa Rays igen efter de nerfat dem, eller när Te MM-Ball var ostopbart.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa hela tråden med 4gate har ju funnits hur länge som helst, flera år. Det var ett bra tag sedan det var OP.