6GV2 VS Tt eSports Meka G1 (Beslutsångest)

Permalänk
Medlem

6GV2 VS Tt eSports Meka G1 (Beslutsångest)

Tjo!

Nu är de så att en helg, generös som jag är, delade jag med mig till mitt nuvarande 6GV2 av min Kapten Morgan. Den rackarn måste fortfarande vara bakfull då Numpad 4 inte fugnerar vilket bara stör mig så fruktansvärt.

Så nu funderar jag över om jag ska köpa ett nytt 6GV2 http://www.inet.se/produkt/6606163/steelseries-6g-v2-mechanic...
eller ett Meka G1 tagentbord http://www.inet.se/produkt/6606228/tt-esports-meka-g1-mechani....
Jag vet om att jag vill ha svarta brytare, och dessa 2 verkar vara 2 bra inom en lämplig prisklass för mig.

Någon som har erfarenhet av båda och kan hjälpa mig vilket jag ska ta?

Tack på förhand!

Bifogar länkar
Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Tjo!

Nu är de så att en helg, generös som jag är, delade jag med mig till mitt nuvarande 6GV2 av min Kapten Morgan. Den rackarn måste fortfarande vara bakfull då Numpad 4 inte fugnerar vilket bara stör mig så fruktansvärt.

Så nu funderar jag över om jag ska köpa ett nytt 6GV2 eller ett Meka G1 tagentbord. Jag vet om att jag vill ha svarta brytare, och dessa 2 verkar vara 2 bra inom en lämplig prisklass för mig.

Någon som har erfarenhet av båda och kan hjälpa mig vilket jag ska ta?

Tack på förhand!

Jag har haft bägge två, har dock inte kvar något av dom :).

Av dessa är Meka G1 min absoluta favorit, riktigt hög kvalitetskänsla och bra känsla i tangenterna. Meka G1 bygger på Costar 104 men Thermaltake har adderat sin egen touch.

Snabbrecension av mitt tidigare Meka G1:

Fördelar:
Välbyggt
Handlovsstöd
Relativt billigt
USB-hub
Hörlurs-/mikrofonutgång

Nackdelar:
Enbart Windowsknapp på höger sida (personligen hade jag gärna sett den på vänster sida).
Kabeln är något svår att hantera (den är väldigt tjock och väldigt styv).
Handlovsstödet är något glatt, skulle passa bättre med en mattare yta, och skulle gärna få vara 0,5 cm längre.

Steelseries 6Gv2 tyckte jag hade betydligt sämre känsla och var mer "rangligt" i jämförelse. Jag sålde mitt 6Gv2 efter ca 1 månad och bytte till Meka G1. Mitt Meka G1 har jag som sagt inte heller kvar men var väldigt nöjd med detta.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Jag har haft bägge två, har dock inte kvar något av dom :).

Av dessa är Meka G1 min absoluta favorit, riktigt hög kvalitetskänsla och bra känsla i tangenterna. Meka G1 bygger på Costar 104 men Thermaltake har adderat sin egen touch.

Snabbrecension av mitt tidigare Meka G1:

Fördelar:
Välbyggt
Handlovsstöd
Relativt billigt
USB-hub
Hörlurs-/mikrofonutgång

Nackdelar:
Enbart Windowsknapp på höger sida (personligen hade jag gärna sett den på vänster sida).
Kabeln är något svår att hantera (den är väldigt tjock och väldigt styv).
Handlovsstödet är något glatt, skulle passa bättre med en mattare yta, och skulle gärna få vara 0,5 cm längre.

Steelseries 6Gv2 tyckte jag hade betydligt sämre känsla och var mer "rangligt" i jämförelse. Jag sålde mitt 6Gv2 efter ca 1 månad och bytte till Meka G1. Mitt Meka G1 har jag som sagt inte heller kvar men var väldigt nöjd med detta.

/Erik

Jo de ställen jag hittade som jämförde just dessa 2 sa ungefär desamma så de får bli ett Meka G1

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!