Hjälp med värdering av laptop

Permalänk
Medlem

Hjälp med värdering av laptop

Hej,
Jag skulle vilka ha hjälp med värdering av min laptop som jag funderar på att sälja. Jag är osäker på om den är 3 eller 4 år gammal. Den är inköpt hos www.deviltech.de för ca 15.000kr.

Storlek: 15.6"
Moderkort: Clevo W860CU
Processor: Intel Core i7 720QM (Quad core @ 1.6GHZ + hyperthreading)
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 460M
Ram: 2x4GB DDR3 1333Mhz
HDD: Seagate Momentus XT 320GB (Hybrid disk)
Skärm: 1920x1080
Vikt: 3,49kg
Batteritid: Obefintlig

I/O:
3st 3.5mm Analog (5.1 Ljud)
1st 3.5mm Digital
1st e-SATA
1st VGA
1st HDMI
3st USB 2
1st USB 3
1st Ethernet
1st Firewire
1st Minneskortläsare (DIMMC/SD/MS)

Jag hoppas att jag har fått med all relevant information, om inte är det bara att fråga.

Permalänk
Medlem

2500 kr typ. 3k om du har tur

Permalänk
Medlem

2-3000 skulle jag säga, inget som det är något högre värde i. Processorn, hårddisken och batteritiden är värdeminskarna i mitt tycke.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/stockholm/Gaming_laptop_Hellmachine_2st...

Aningen nyare med Sandy Bridge, SSD och SLI-grafik. Skulle personligen ge runt 4-4.5k för denna kanske, dock aldrig lika mycket som för en Alienware R2/R3 eller en pre-2013 MBP/MBA. (dock får man ju förutsätta fantasipriser på Blocket också)

Din laptop? 3-3.5k? Tror ärligen inte skillnaden är större gentemot den länkade faktiskt. Möjligen att batteriet kan dra ned priset en aning, men knappast något enormt.

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar! Hur mycket påverkas prisbilden om jag byter ut hårddisken mot en Samsung 840 evo 120GB? Kan också nämna att Operativ systemet inte kom förinstallerat så jag har en riktig Win 7 skiva som med följer.

Permalänk
Skrivet av Mepht:

Tack för alla snabba svar! Hur mycket påverkas prisbilden om jag byter ut hårddisken mot en Samsung 840 evo 120GB? Kan också nämna att Operativ systemet inte kom förinstallerat så jag har en riktig Win 7 skiva som med följer.

Om man säger så här, Du kommer inte tjäna på att köpa en SSD disk och slänga i datorn, Ökar kanske med några hundralappar men inte mer