Katt sitter på laptop - dåligt för skärmen?

Permalänk
Inaktiv

Katt sitter på laptop - dåligt för skärmen?

Har en Asus G750 och min katt sitter gärna på datorn när den är ihopfälld. Jag har inbillat mig att det inte är bra för skärmen när 4kg katt hoppar på den, så jag jagar oftast bort honom. Min sambo säger att jag överreagerar och att skärmen går inte sönder av att han sitter där.

Överreagerar jag eller ska jag fortsätta jaga bort honom?

Permalänk
Medlem

Nej, skärmar mår som bäst när katter sitter på dem. Samma sak med chokladpudding, och grönmålade vaser.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ställ datorn på högkant!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av mguzd:

Har en Asus G750 och min katt sitter gärna på datorn när den är ihopfälld. Jag har inbillat mig att det inte är bra för skärmen när 4kg katt hoppar på den, så jag jagar oftast bort honom. Min sambo säger att jag överreagerar och att skärmen går inte sönder av att han sitter där.

Överreagerar jag eller ska jag fortsätta jaga bort honom?

Dags för kattmynta!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Tror inte att du skall få ha dina leksaker för dig själv med en katt eller sambo i huset.
Skaffa en hund de kan man iaf lära att lyda kommandon.

(OT) Det e lungt för laptopen och katten gillar värmen.
Det är bara att dammsuga katten och/eller laptopen med jämna mellanrum från katthår.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hedersmedlem

Gör som jag, skaffa en 2kg Abessinier-hona, så får du både en Ferrari-katt som sover max 4 timmar per dygn och röjer runt i 18. Men då kommer iaf skärmen hålla de få sekunder katten stannar upp. (Och ja, jag har en sådan katt, det är F1 varje dag! )

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Gör som jag, skaffa en 2kg Abessinier-hona, så får du både en Ferrari-katt som sover max 4 timmar per dygn och röjer runt i 18. Men då kommer iaf skärmen hålla de få sekunder katten stannar upp. (Och ja, jag har en sådan katt, det är F1 varje dag! )

Vad är det för tokig katt? 2kilos klump som flyger runt. vad matar du katten med?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Tror inte att du skall få ha dina leksaker för dig själv med en katt eller sambo i huset.
Skaffa en hund de kan man iaf lära att lyda kommandon.

(OT) Det e lungt för laptopen och katten gillar värmen.
Det är bara att dammsuga katten och/eller laptopen med jämna mellanrum från katthår.

Katten är naken så det problemet existerar inte

Skrivet av MultiMan:

Gör som jag, skaffa en 2kg Abessinier-hona, så får du både en Ferrari-katt som sover max 4 timmar per dygn och röjer runt i 18. Men då kommer iaf skärmen hålla de få sekunder katten stannar upp. (Och ja, jag har en sådan katt, det är F1 varje dag! )

Tror inte att en till katt löser problemet

Skrivet av Gorian:

Nej, skärmar mår som bäst när katter sitter på dem. Samma sak med chokladpudding, och grönmålade vaser.

Om jag ställer en grönmålad vas fylld med chokladpudding bredvid datorn, tror du katten hellre sitter där då?

Permalänk

Tycker det osar katt över den här situationen. Mitt förslag är att jaga bort katten ifrån datorn innan det slutar i kattastrof!

Såvida du inte har en katt i tungviktsklassen så är detta nog ingen fara.

Dold text
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon190792:

Vad är det för tokig katt? 2kilos klump som flyger runt. vad matar du katten med?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mguzd:

Katten är naken så det problemet existerar inte

Tror inte att en till katt löser problemet

Om jag ställer en grönmålad vas fylld med chokladpudding bredvid datorn, tror du katten hellre sitter där då?

Dagens fniss Tackar för lite humor en annars ganska gloomy kväll

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ställ en låda bredvid datorn

Visa signatur

Intel Core i7 11700K ~ EVGA GeForce GTX 980 Ti HYBRID GAMING 6GB ~ Corsair Vengeance RGB PRO SL 2x16GB 3600MHz ~ WD Black SN850 2TB ~ ASUS ROG STRIX Z590-A GAMING WIFI ~ Corsair RM750 750W Vit (2021) ~ Fractal Design Meshify 2 ~ Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk
Inaktiv

sätt dubbelhäftande tejp på locket. katten kommer aldrig sätta sig där

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=sIeQ_qQTXXo kanske han aldrig går dit igen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shobons:

Ställ en låda bredvid datorn

Finns inte plats till det på skrivbordet :/

Skrivet av anon190792:

sätt dubbelhäftande tejp på locket. katten kommer aldrig sätta sig där

Jag vill få bort katten från locket, inte klistra fast honom Närå.. men det är ju en kortsiktig lösning, tills jag vill stoppa datorn i väskan

Permalänk
Medlem

Tvinga honom att sitta på datorn ett par gånger om dagen i några dagar, sedan kommer han aldrig att sitta där mer. Katter gör ju nästan alltid tvärtom vad man vill!;)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Inaktiv

Det är nog ingen fara tror jag. Det är ju bara lite värre än att lägga datorn uppochner.

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen fara så länge laptopen är avstängd, att han ska krossa skärmen är väl det minsta du behöver oroa dig för Vi har en 6kg koloss här hemma också men hans fettvalkar brukar sprida ut vikten ganska bra över ytan.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Är nog ingen fara. Har 2 siameser som låg på min MacBook Pro dagarna i ända tills jag skaffade en dockstation, blåst ur den nån gång med tryckluft lite då och då bara.

OffT: siameser är ett dåligt tips om man har laptop. Älskar värme så de hänger mest på den då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Juste en grej jag körde när jag skulle jobba med datorn och behövde luft till den brukade jag lägga en bit kartong bredvid. Då satte de sig minsann på den. Hett tips!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Sprid malen vitpeppar runt datorn så går den inte dit mer

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb