Hur länge brukar en retur till CDON/ CapTech ta?

Permalänk
Medlem

Hur länge brukar en retur till CDON/ CapTech ta?

Hej!
Jag beställde ett nätagg, närmare bestämt AX860, i somras från CDON. När jag fick hem det så hade jag fått ett AX860i och jag tänkte att det får vara så och fortsatte som vanligt.

Nu till problemet, för några månader sedan, runt november, så hördes endast ett mekaniskt klick och datorn startade inte. Vi uteslöt att det var nätagget det var fel på och nu använder jag ett annat. De sade också att jag skulle få ett AX860 som jag hade beställt.

Jag berättade om problemet för CDON och efter en vecka så skickade de en klisterlapp med adressen till vilken jag skulle skicka nätagget till på.

Lådan jag skickade innehåll alla saker som följde med när jag fick nätagget och originallådan var packad med lite bubbelplast i en större pafflåda som deras kundtjänst hade sagt.

Lådan blev skickad som vanligt med posten (Finland) i början av december och nu funderar jag om det är vanligt att det tar runt en månad utan vidare meddelanden från CDON eller CapTech?

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tgadler:

Ahh, så det finns en glimta hopp ändå!
Jag skulle bli lite ledsen om mitt nätagg för ~200€ inte dök upp igen. CDONs legendariska kundservice har inte svarat på de senaste meddelanden men det är vad jag har lärt mig förvänta.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

3-5 veckor för nätagg är vad jag har upplevt de 3 gånger jag reklamerat sådan.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo