Macbook air stänga av gröna lampan

Permalänk
Medlem

Macbook air stänga av gröna lampan

Hej, jag har en macbook air lion 7.5 och jag undrar hur man stänger av den gröna kameralampan om man har kameran på det vore snällt att få svar.

Hälsningar: Nils

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk

Har för mig det "inte" är möjligt. Eftersom det ska bli svårt att smygfilma folk.
Men du kan ju alltid öppna den och koppla/löda ur dioden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kameralampan går oftast inte att stänga av i mjukvara, just för att spionprogram o dyl inte ska kunna stänga av den. Du måste helt enkelt öppna upp datorn och koppla ur dioden.

EDIT: Jag jävlas inte, Sweclockers kan inte hantera inlägg skrivna med UC Browser för Windows Phone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Kameralampan går oftast inte att stänga av i mjukvara, just för att spionprogram o dyl inte ska kunna stänga av den. Du måste helt enkelt öppna upp datorn och koppla ur dioden.

EDIT: Jag jävlas inte, Sweclockers kan inte hantera inlägg skrivna med UC Browser för Windows Phone...

okej

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem

Ta en vanlig svart märkpenna, måla försiktigt på det gröna, låt det torka, gör om.. har behövt göra det på mängder av stereo apparater och htpcs som lyser alldeles för starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gidde:

Ta en vanlig svart märkpenna, måla försiktigt på det gröna, låt det torka, gör om.. har behövt göra det på mängder av stereo apparater och htpcs som lyser alldeles för starkt.

men då ser man ju att någon har målat över, är silvertejp en bra ide? eller något mer camoflerat

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem

Ska du smyga på personer i omegle eller?
Någon anledning varför du vill stänga den.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Ska du smyga på personer i omegle eller?
Någon anledning varför du vill stänga den.

jag vill bara testa men tänkte andvända till typ gömda kameran

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown