Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Tangentbord - Tvätta [Hur]

Vad är det bästa sättet att typ tvätta/göra rent det så bra som möjligt.

Typ, om jag skulle ta en hink med varmt vatten och låta den liggar där någon timme eller så och sedan låta den torka i ett par dagar eller vad kan man göra?

Det tangentbord jag har är: SteelSeries Apex

CPU: Intel i7-4790k 4,6 Ghz | Moderkort: Asus Formula VII Hero
Nätdel: Corsair RM 1000w Gold+ | GPU: GTX 780 Ti - SLI
CPU-Kylare: Fractal Design Kelvin S24 | Ram: Kingston 16 GB 2133 Mhz
Chassi: Obsidian 750D | Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2007

Skrubba tangenterna med en (mjuk) svamp och blås rent i med tryckluft på burk?

Main : Intel i7 6700K 4.5 Ghz [Fractal Design Kelvin S24 ] | 16 GB DDR4 HyperX 3000mhz | MSI Z170 Pro Carbon | EVGA GTX 1070 SLI | Samsung 840 250 GB | Windows 10 | Corsair Air 540 | EVGA Supernova G2 850W | Dell u3415w + 24" AOC
Htpc / server : Intel G3258 | AMD HD 6850 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Inte rekommenderat. Använd något som torkar snabbt och inte lämnar rester, typ isopropanol. http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Elektronikrengoring-3...

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Dec 2013

Ta bort alla knappar, lägg dom i ett bad med diskmedel, ta och blås av resten av tangentbordet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Jag skulle använda en väl urkramad Wetexduk med diskmedel i. Själv kör jag med 100 Kr. tangentbord. Dom skrubbar jag med diskborsten och sköljer under kran. Låter dom torka över natten. Men ibland blir det fel på dom. Så det duger bara till billiga tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av growwsen:

Ta bort alla knappar, lägg dom i ett bad med diskmedel, ta och blås av resten av tangentbordet

Japp. Gör så som den kloke personen ovan mig föreslår!

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck